Isolering i skillevæg 1 sal

Hej Alle

Jeg har længe kigget med og har ikke rigtigt kunne finde svar på mit spørgsmål så derfor kommer der en ny tråd

Jeg er igang med at dele et stort værelse til 2 på min 1 sal. I den forbindelse har jeg brugt en 38*57 skillerumslægte i top og bund og så lægter med c/c = 45 cm. Nu er jeg kommet til at skulle isolere skillevægen men er her kommet i tvivl.

1. Nu da min lægte er 57mm hvad tykkelse isolering kan jeg smide i ? (Det er imellem 2 børneværelser med 2 lag gips på hver side = 57 + 13*4 = 109mm færdig væg). Kan jeg presse 70mm isolering ind eller er det 45mm ? (Ved 70mm ved jeg godt jeg kun får isoleringsevne af 57mm) Og vil 45mm isoleringen ikke sidde og vælte rundt ?

2. Hvordan bindes den op ? Er det bare ståltråd (eller noget 3 tråd?) for at holde styr på det i vægen eller laver jeg den ene side først og så ind med isolering og så lukke ?

3. Har ca. 240 cm fra gulv til loft og med c/c på 45 cm ville i så sætte en lægte på tværs for at stabilisere væggen samt have noget at skrue gips fast i ? Hvis ja, hvor højt ?

4. Vil i sætte 2 lag gips eller gips og plade ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Den knap så tømmererfarne elektriker


Alting er Relativt !

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. 50mm isolering
2. gips på den ene side, herefter isolering også lukkes væggen.
3. nej, ingen vandret løsholdt nødvendig, den giver heller ingen videre stabilitet til væggen, så hellere sætte lægter pr. 300mm frem for 450mm.
4. 2 lag gips, det vil også give en væsentligt mere stiv væg, og selvfølgelig en bedre lysisolerende væg.
Går ud fra du mener 45mm da 50mm ikke eksisterer ? Eller ihvertfald er gængse størrelse

Alting er Relativt !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis