Samling af fyr klink på garage

Hej

Skal til at beklæde min garage med trykket klink med fer not.

Da bygningen er 9,8 meter lang og brædderne er 510cm får jeg en samling midt.

Hvordan laver jeg den pænest? Synes et dækbræt bliver noget klyt at se på.

Så tænkte at sætte en liste op som de støder op imod.

Og hvad med hjørnerne? Her synes jeg også dækbrædder bliver noget skidt. Tænkte at sætte en lægte op hvor jeg måske fræser en rende som brædderne ligger ind i for at dække endetræ.

Nogle der har billeder af deres løsninger?

 

Mvh


Mvh 

Søren H. Christensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes det er pænest bare med samlinger, hvis de er forskudte.
første række, samles på midten, anden række laves af 3 brædder, osv. (evt kan du lave flere kombinationer)

Vil du lave alle samlingerne på midten, så sæt en liste på stolpen, og stød brædderne ind mod den.

Hjørnet sætter du bare brædderne lige med stolpen fra begge sider, så sætter du en liste i den firkant der fremkommer.

Sådan på min carport...

 

Hej

Det ser godt ud.
Hjørnet bliver ihvertfald som du har lavet det.
Overvejer at at kløbe et stykke imprægneret terressebræt til som liste i midten så jeg får en lille og diskret samling hvor brædderne støder op imod.

Mvh 

Søren H. Christensen

Hvorfor ikke skære samlingen i smig ? 

Hvis du skærer den første klink i 45 grader endesnit, og den anden (den skal forlænges med) i 45 grader modsat, og støder dem sammen, så er der kun "en streg" at se.

Præsis som når man samler et fodpanel...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det var sku da en god ide.

Så kan jeg vel også nøjes med at skrue det bræt der ligger med det yderste smig så jeg kun får et synligt skruehoved i samlingen? En inderste smig vil vel blive holdt på plads af det yderste, Eller vil det være risikabelt?


Mvh 

Søren H. Christensen

Ja, så den yderste holder den anden...Jeg ville måske endda prøve at kun skrue fordækt, når du laver klink... eventuelt stikke den et lille dykker søm for at sikre at samlingen ikke glider. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis