Ordforklaring

Nu har jeg lige siddet og læst et indlæg : "Størrelse på Hamborghængsel til havelåge" - ikke fordi jeg kunne bidrage med noget, men mere fordi at det kunne da være at jeg kunne lære noget;-)

I indlæget er der to ord som jeg i min uvidenhed bliver nødt til at slå op: Hamborghængsel og stabelhængsel.

Så var det jeg tænkte:
På nogle sider er enkelte ord i teksten link - typisk reklame.
Hvad nu hvis lav-det-selv databasen løb indlægene igennem efter ord den kender og når man så klikker på dem, dukker der en kort forklaring / et billede op af fx et Hamborghængsel?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da en god ide - jeg sad lige og googlede hamborghængsel...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Uha den kunne jeg se ville blive svær. Jeg googlede også stabel og Hamborg hængsler.
Men jeg ville ikke Google/ være i tvivl VOLT - AMPERE og OHM eller for den sags skyld STRØMVÆRDI og SIKRINGSVÆRDI.
Det var bare eksempler på fagtermer som nogle har i fingerspidserne, medens andre ser dem som volapyk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ok.. det havde jeg ikke lige set.. trækker mig tilbage i hulen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man har på Amino.dk lavet en ordbog over mange ord, som automatisk bliver til links i teksten man skriver i sit indlæg. Men det er et kæmpearbejde at bygge op, og så skal siden jo kodes til at genkende de enkelte ord og omdanne dem til link!
Og på en gratis side som denne jo er, er der nok ikke nogen der vil smide penge efter en programmør til det job :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej.

Der er da ingen der skal skamme sig over ikke at kende fagudtryk i fremmede områder. Jeg mangler stadig at finde frem til hamborghængsel, det kan være det bliver mit gamle Carl F katalog, bare for sjovs skyld, men jeg var med på stablerne, da jeg engang fik et par i alvorlig størrelse til en stor port, og så måtte jeg selv skære og svejse resten.

mvh


 varmetossen

Annonce
Prøv at Google hamborghængsel og der kommer masser af billeder af ganske almindelige gammeldags dørgængsler. Så deeet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Ja ja, tag nu ikke fornøjelsen fra en gammel mand. Den dag strømforsyningen eller Google bliver hacket er I på r.ven. Jeg tænder bare petroleumslampen og tager bogen frem.

mvh


 varmetossen

Rolig nu, jeg sagde jo ikke at det er "bare lige" :-D
(Når en kunde siger "Den skal bare kunne..." - så ved man, at det ikke er specificeret helt færdigt og at kunden bliver overrasket over hvor dyrt det kan blive ;-)

Det er rigtigt at man bare kan Google det, men hvis man er som mig, betyder det bare at man ikke kommer tilbage til LDS, fordi man så faldet over noget andet spændende.

Jeg ville heller ikke være i tvivl, om hvad/hvem Ampere er/var, men så kunne jeg jo lade være med at trykke på linket. Til gengæld kunne jeg godt finde på at smide en kort forklaring på Ohms lov, hvis det eksisterer et framework der giver et simpelt GUI

Amino er et af de steder jeg har set funktionen, men ellers syntes den mest (mis)brugt til reklamer.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af Klaus Lundstedt på 09-04-2015 22:02

Hej.

Ja ja, tag nu ikke fornøjelsen fra en gammel mand. Den dag strømforsyningen eller Google bliver hacket er I på r.ven. Jeg tænder bare petroleumslampen og tager bogen frem.

mvh

 

Næ, jeg går på reolen og finder Lademanns Leksikon frem...

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg synes, at det er en rigtig god ide!

Vi må kunne starte lidt simpelt med en "LDS Ordbog/leksikon", som alle kan bidrage til. Ligesom i forummet skal der være en "Anmeld reklame"-knap, så vi holder det rent for reklamer.

Jeg tror godt, at jeg kan lave en første version selv, så vi kan komme igang med at bygge et katalog op. Det bliver lidt mere langhåret, når vi skal til at finde og fremhæve ord i alle indlæg....men det kan komme på et senere tidspunkt.

Lad mig prøve at lure om der er en hurtig måde at lave en første-version på...

Skriv gerne her, hvis I har nogle ideer/tanker/ønsker til hvordan det skal virke for at være brugbart for både den HELT grønne LDS'er og den mere erfarne.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis