Bolt med både udvendig og indvendig gevind - navn søges ?

Hej

 

Se billedet.  På mit arbejdsbord har jeg brug for at kunne montere Dremel værktøj, og til dette formål, søger jeg navnet på en slags gevind, som kan skrues/monteres i bordpladen ( så den sidder der fremover ) , og hvor jeg efterfølgende kan skrue en mindre bolt indeni.

Tanken er at altid have mulighed for at montere Dremel værktøjet fast til bordpladen ved hjælp et bolte.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den du søger hedder koblingsbøsning. Den er 10 mm udvendig hvis den er med m6 gevind indvendig. Så har den 6 kant så den kan skrues ned i bordet

Men du kan også bruge islagsmøtrikker til samme formål, De sættes i fra modsatte side og der presses 3-4 pigge op i bagsiden af bordet.

Jeg vil tro at de sidste holder bedst i længden. Det er den type vi bruger på væggen på en klatrevæg, så man kan skrue greb af og på.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg fandt dem hos beslaco og Carl ras. for at være sikker på min definition. Men de sælger i 100 stk pakker.

Men hvis du googler dem har de dem både i hobbyforretninger og Biltema f.eks.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Umiddelbar ikke sådan at finde - enkelte steder men 100 er mange når det drejer sig om 12 stk. Sælger du af dine ?
Her kan du købe 20 stk islagsmøtrikker for 25 kr.
http://robbi-pa.dk/flightcases-og-skabe-35/byg-selv-flightcase-53/skruer-og-moetrikker-65/islagsmoetrik-m6-165.html
Annonce

Kan også fås i F.eks. Bauhause i forskellige indv, Ø gevind.

Der kan du købe dem enkeltvist.

De har ligesom 3 ´"kløer" som hindrer den i at rotere i hullet.

En velassorteret tømmerhandel/byggemarked har dem måske' også.

Prisen er så også derefter.

Min erfaring.

Der findes også nogle med et grof udv. gevind, som skrues i.

Mener at F.eks. Carl Rasch "kun" sælge min. 100 stk. ad gangen. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Befastelser/Motrikker/El-og-Blankforzinket/Indslagsmotrikker-20-stk-2000017260/


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Dem vi bruger til klatrevæg er ikke M6 men M12. Men som jeg og andre henviser til Biltema sælger 20 stk så det er da en mulighed.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjælpen til alle
. Jeg fandt nogle Koblingsmøtrikker i 10-4.dk -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis