Montering af bundstykker i dørkarm?

Hej.

Jeg har købt nogle karmsæt i silvan med løst bundstykke (Bundstykket er ikke skruet fast og ligger mellem karmene, og ikke under).

Disse karme står på mit gulv som er et flydende klikgulv. Derfor er gulvet brudt af cirka en cm luft i døråbningerne. Nu vil jeg så gerne sætte mine bundstykker fast mellem karmene, men hvordan gøres det bedst? Jeg har ikke lyst til at sømme eller skrue i dem, og jeg kan jo heller ikke bare lime dem fast til gulvet da jeg jo derved låser gulvene fast sammen i døråbningerne, og gulvet skal være brudt i døråbninger for ikke at kunne skabe gab imellem brædderne?

Findes der en speciel type lim som kan give sig, eller lign. Så gulvene stadig kan arbejde selvom de er limet fast til bundstykkerne/karmene?

Håber i har nogle gode råd - Tak.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bundstykket skal da skrues fast i karmen, fra begge sider, inden du monterer karmen.
Har du monteret karmen først?
Ofte kan bundstykket bare sidde f sig selv, hvis det presser lidt i siderne, ellers et par skruer skråt ind i karmen, eller en gang lim, hvis du vil undgå at skrue.

Jeg har et par steder hvor de bare er klemt fast, det fungere uden problemer....
Ellers har jeg ingen dørtrin, jeg har tilpasset højden da jeg monterede dørene, så der ikke er ret meget luft under...
Det sagde min tømmer også - indtil han så bundstykkerne. De er helt flade og kun 8 mm tykke, de er ikke beregnede til at blive skruet fast til karmene, men er beregnet til at blive sat i spænd mellem karmene.
Så ja karmene er sat op, og jeg vil bare gerne kunne sætte bundstykkerne fast til gulvet på en måde?
Så giv dem en gang montagelim, så klæb dem fast til gulvet med det.
Ja det må jeg nok blive nød til. Det er bare ikke helt optimalt iforhold til at jeg har flydende trægulv, det må jo i virkeligheden ikke gøre fast, det skal ha plads til at bevæge sig. :-/
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/5082' class='af-profile-link'>jilted ace</a> på 09-04-2015 17:40
Ja det må jeg nok blive nød til. Det er bare ikke helt optimalt iforhold til at jeg har flydende trægulv, det må jo i virkeligheden ikke gøre fast, det skal ha plads til at bevæge sig. :-/


Tror ik Du skal være så bange for det. Det har jo trodssalt plads hele vejen rundt ellers

Mvh. Christian M
 

Dobbeltklæbende "gulvtæppe" tape. Og så evt. kun på det ene gulv. Det skal nok holde, og hvis det ikke gør, eller bundstykket flytter sig, så er det let at lave om.
Montagelim lyder fornuftigt. Jeg har selv brugt en del Danalim MS Montagelim. Det fåes i Harald Nyborg og sikkert også andre steder, uden at det koster en formue. Bare ikke gå "all in" med det. Det holder ret godt og kan ta en hel del bevægelse (meget mere end dit gulv bevæger sig). Gør gerne alle steder klar, som du skal lime, det har en tendens til at hærde op i beholderen, hvis det først er åbnet og ligger lidt.

Gulvtæppe-tape er nok også fint, men tænker igen, kun små stykker. Som jeg husker det stads, er det et helvede at få af, hvis bruger for meget af det..


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis