Frithængende kontorbord

Hejsa Lav-Det-Selv folk

Jeg er fornyligt flyttet i hus og kunne nu godt tænke mig at indrette et rigtig fint hjemmekontor med plads til både mig og kæresten. I den forbindelse vil jeg gerne lave mit eget kontorbord.

På værelset hvor vi regner med at lave kontoret er der en lille "krog" hvor jeg tænker at lave en væg-væg bordplade. Målene vil være 70-80 cm dyb og 282 cm i længden. Jeg havde tænkt mig at lave en liste hele vejen rundt som pladen kunne ligge på. Og så understøtte den med nogle vinkelbeslag, men er det nok?

Bordpladen jeg har kig på er denne 30mm plade

http://www.dintaeppekaede.dk/shop/linoleums-bordplader-1288c1.html

Jeg har prøvet at lave en skitse.

Mit spørgsmål er nu, kan det lade sig gøre at lave en stabil bordplade på denne måde?

Eller slipper man ikke uden om at sætte et par bordben op? Er der andet man kan gøre for at stive bordet af? 

 

Jeg håber der er nogen med erfaring der kan give mig et par gode råd.

 

Mange hilsner

Mr. not-so-handy

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville i hvert fald give den et ben midtvejs, trukket 25 - 30 cm tilbage fra forkanten. Ellers skal det godt nok være nogle solide vinkler, som når langt ud under bordet. og der er stadig ikke garanti mod nedbøjning på de 141 cm.
Et spænd på 282 cm er rigtigt langt, alternativt skal du have et profiljern fra side til side under den forreste del af pladen. Men der skal noget til, hvis der ikke skal være nedbøjning på midten, og pladen knækker næsten med garanti, hvis du kommer til at sætte dig på den.
Super, mange tak for svar.

Jeg prøver med de der vinkelbeslag. Og bare rolig jeg har ingen planer om at sidde på det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis