Tilslutning af gulvvarme

Hej, jeg håber der er en venlig sjæl der ude der kan hjælpe med et måske dumt spørsmål? 

Jeg har købt et "nyere" hus fra 1995 hvor jeg lige er blevet tilkoblet fjernvarme, så langt så godt.
Der er indstalleret gulvvarme i brygges og det ene toilet. Jeg skal nu i gang med at rive gulvet op inde i stuen, hvor der nu står to radiatore, min plan er at lave gulvvarme i samme ombærring, mit spørgsmål lyder så, kan jeg koble slangerne til gulvvarmen direkte på tilgangen fra den gamle radiator og retur uden at skulle have en shunt på?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis stuen er under 10 kvm. Ellers anbefales det at bruge shunt og styring.
Ja det kan du der godt hvis du kan danse, fordi fremløbet på en gulvvarme bør ikke stiger over 37gr ellers bliver det ubehageligt.
fremløbet til radiator er over 70gr.
arrr det giver jo mening så, og tak for svaret. men skal shunten sidde ude i fordeler skabet, eller kan man sætte den på ved fremløbet i rummet under gulvet?
Man kan sætte den på fremløbet i stuen. Men det kræver foruden termostat også en cirkulationspumpe. Så det er en træls installation at have nede i hjørnet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ja det kan jeg godt se, det ikke er smart den sidder under gulvet. Mit problem er bare at tilslutningsskabet sidder ude i brygges, og på den streng sidder der 3 radiatore før dem i stuen hvor gulvvarmen skal tilsluttes. Kan man gemme den i et skab inde i stuen, og skal den sidde lige ved tilgangen hvor radiatoren sad???

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis