Spørgsmål til elmåler - bliver jeres elmåler varm?

Hej

Vi fik for noget tid siden indsat ny elmåler af energimidt, sådan en ny echelon der kan fjernaflæses. Jeg undrer mig over at den bliver ganske varm at røre ved. Bør en elmåler blive varm og hvad skyldes det? Den er ikke så varm at man ikke kan røre ved den, men dog ret varm)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ntchm på 07-04-2015 07:06
Hej

Vi fik for noget tid siden indsat ny elmåler af energimidt, sådan en ny echelon der kan fjernaflæses. Jeg undrer mig over at den bliver ganske varm at røre ved. Bør en elmåler blive varm og hvad skyldes det? Den er ikke så varm at man ikke kan røre ved den, men dog ret varm)

Hvor sidder måleren placeret? Er den placeret på et sted, hvor temperaturen er over stuetemperatur? Men nej måleren bør ikke blive varmere end sine omgivelser. Hvis det er tilfældet bør du rette henvendelse til dit forsyningsselskab, så en evt. fejl kan blive rettet. Hvad det skyldes, kan være svært at gætte på. Så fat knoglen og ring til deres kundeservice og fortæl, at din måler bliver varm. Hvis du kan fortælle noget om, hvor høj temperaturen er, vil det være godt.

 

 


fase
Den sidder i et teknikskab, ikke umiddelbart i nærheden af noget der varmer. Elmåleren er den varmeste enhed i skabet. Jeg har ikke lige noget der kan måle temperaturen på den. Det er mest på toppen af måleren, der er varmt.

Jeg har ringet til Energimidts installatørafdeling, som var noget forbavsede - han anede faktisk ikke om den måtte være varm, men det undrede ham da lidt.

Han ville lige forhøre sig og vende tilbage, evt. med et teknikerbesøg.
Skrevet af ntchm på 07-04-2015 08:44
Den sidder i et teknikskab, ikke umiddelbart i nærheden af noget der varmer. Elmåleren er den varmeste enhed i skabet. Jeg har ikke lige noget der kan måle temperaturen på den. Det er mest på toppen af måleren, der er varmt.

Jeg har ringet til Energimidts installatørafdeling, som var noget forbavsede - han anede faktisk ikke om den måtte være varm, men det undrede ham da lidt.

Han ville lige forhøre sig og vende tilbage, evt. med et teknikerbesøg.

Håber du hører fra installatørafdelingen, så sagen kan blive afgjort, evt. efter et teknikerbesøg. Jeg er rimelig sikker på, at måleren ikke må bliver varm, og jeg er spændt på, hvad resultatet af din henvendelse bliver.

 

 


fase
Ja jeg skam også spændt på hvornår de ringer tilbage! Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det kan være en risikabel situation.

Jeg skal nok skrive når jeg ved mere.
Hov, beklager jeg ikke fik skrevet tilbage her..

Jeg fik skiftet min elmåler for en sikkerheds skyld. Energiselskabet oplyste, at de godt kan blive "lune" - dog ikke brændende. Den nye måler jeg fik sat op bliver også småvarm - og ligeledes gør min nabos:-)

Så de fjernaflæste måler kan åbenbart godt blive småvarme..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis