Alufælge krydsmål

Hej. Jeg er ved at købe nu bil. I den forbindelse, har jeg ladet min egen bil indgå i en byttehandel. Min nuværende bil bliver solgt med sommerdæk på alufælge. Min plan er at beholde mine vinterdæk til den nye bil, da den nye bil jo er med sommerdæk.

Min nuværende bil har krydsmål til alufælge på 114,3 og den nye bil har krydsmål på 100.

Jeg tænker, at jeg så ikke kan sætte mine nuværende alufælge med vinterdæk på den nye bil til vinter. Er dette korrekt forstået?


Mvh.

Mikkel
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja.

Krydsmålet skal være det samme. Du skal også være opmærksom på indpresningsdybden - ET nr.

Din nye bil er typegodkendt med en bestemt indpresningsdybde - og du må max. afvige 10mm fra denne.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tusind tak for svaret. Ved du hvor man kan se hvad indpresningsdybden er på min nye bil og hvad de er på alufælge. Har nemlig tænkt mig at købe nogle brugt på dba.dk.

Jeg har nemlig fundet nogle flotte alufælge til en god pris på dba.dk. De har krydsmål 100x4 som min bil også har. Så umiddelbart vil jeg bare tænke at de passer til bilen.


Mvh.

Mikkel

Det kan du få oplyst, der hvor du har købt bilen - eller ved en forhandler af den bil du har købt.

Hvis standard indpresningsdybde er f. eks. 46 må dine fælge være mellem 36 og 56.

Jo mindre tal jo længere stikker fælgen ud fra navet.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Har nu fundet ud data på linket.

http://hjuldata.dk/soeg-data.html

Betyder det så at ET må være fra 33 til 58 eller kun mellem 43 og 48?

Mvh.

Mikkel
Skrevet af Mikkel1984 på 13-04-2015 23:15
Har nu fundet ud data på linket.

http://hjuldata.dk/soeg-data.html

Betyder det så at ET må være fra 33 til 58 eller kun mellem 43 og 48?

Linket fortæller ikke om din bil.

Men det er +/- 10 ud fra standard ET.

Der står mere om reglerne her :

http://www.nysynet.dk/flere-service...affalg.htm

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Her er det:

Krydsmål: 4x100

Indpresning fra:  43

Indpresning til:   48

Centerhul: 56,5

Diameter fra: 14

Daek bredde:  165

Daek profil:  70

Max Diameter:  16


Mvh.

Mikkel

Hvis du læser det link, jeg har angivet vil du se under sporvidde at der står :

Den sporvidde, der tages udgangspunkt i, er den mindste som bilmodellen kan leveres med.

Og den mindste sporvidde er i dit tilfælde ET 48. Dine fælge må således lovligt være mellem ET 38 og ET 58.

Når det er angivet sådan i bilens data så vær lige opmærksom på at hjulene ikke rager ud over skærmkanten også - men det står også fint beskrevet i linket. Jeg tror nu at det henviser til at der kan være forskel på ET alt efter udstyrsvariant.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tusind tak for hjælpen EISOE. Havde ikke lige set linket. Jeg kigger på det. Igen, mange tak.

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis