Puch maxi toppakning

Skal toppakningen på en maxi nødvendigvis være af metal? Har ikke haft held med at få den tæt. Findes de ikke i lærred? Og kan det holde til den høje temperatur?
Vh
MP
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, lærred går slet ikke da det kan brænde. Men hvis dit topstykke er så skævt kunne du jo prøve og lægge to eller tre af de orginale i mellem ???

Alternativet er jo et nyt topstykke, der ikke koster så forfærdentelig mange penge nu til dags. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok. Jeg prøver. Kan det ikke være cylinderdelen der er skæv?
Er der nogle indstillinger på karburator, tænding eller lign der skal ændres når man planer et topstykke? Jeg er ikke interesseret i at knalleteren skal køre hurtigere end det lovlige.
Skrevet af Svend Høst på 07-04-2015 14:23

Som gammel puch maxi ejer kan jeg huske at man kunne købe flydende pakning til topstykket.

Håber sørme også du kan erindre, det bagefter var umuligt og skille de to dele af !!!  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af MPB på 07-04-2015 14:14
Er der nogle indstillinger på karburator, tænding eller lign der skal ændres når man planer et topstykke? Jeg er ikke interesseret i at knalleteren skal køre hurtigere end det lovlige.

Det vil ikke gøre nogen mærkbar forskel, hvis du kun lige tager så meget at topstykket bliver tæt.

Men ellers kan du ikke stille dig ud af en ulovlighed, uden motoren kommer til og gå elendig. Samtidig vil benzinøkonomien lide gevaldigt under/af en misjustering. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja de få 1/10 mm du planer af, for at få det tæt, betyder intet, for lovligheden, du vil ikke kunne mærke det.
Ok. Jeg prøver at plane det lidt i aften, og samler det igen. Så må vi se om der skal lidt justeringer til.
Mange tak for jeres input.

hvis tændrørs geving sidder lige i midten af stopstykket er der en mulighed er en metaldrejebænk. til at plandreje. og det samme med cylinder i pakfladen. i toppen.! ja. toppakning til puch knallerter var der på toppakning var der en form af vulst  som der udligne skævheden i pakfladerne. mens bund pakning var plane.!

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis