RF Jordforbindelse...????

Hej Bådfolk...
Jeg skal til at installere min ny Raymarine kortplotter.... En Rød+- / Sort- ledning
Og... En lillebitte tynd sortledning hvor der står RF JordForbindesle...???
Hvad Fa.... er det...???

mvh Michael


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fra en Raymarine-manual kan udledes:

Strømforsyningsledningens skærm er den tynde RF-ledning. Den skal forbindes til et "jordpunkt". I en båd vil det sige: Noget der har elektrisk forbindelse med vandet omkring båden.

Har du indenbordsmotor med sejldrev eller skrueaksel kan du blot forbinde den tynde RF-ledning til motorens stel/minus-ledning.

I en båd uden indenbordsmotor må man bruge noget andet med metallisk forbindelse til vandet uden for båden som jordpunkt. En søventil måske ?

 


Finnband

Super... Tusinde tak... så jordes den til motor stel...

mvh Michael


 

Eller bare sammen med den sorte, som alligevel går til stel på motoren.
Tak for hjælpen...

mvh Michael

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis