Fra en Raymarine-manual kan udledes:
Strømforsyningsledningens skærm er den tynde RF-ledning. Den skal forbindes til et "jordpunkt". I en båd vil det sige: Noget der har elektrisk forbindelse med vandet omkring båden.
Har du indenbordsmotor med sejldrev eller skrueaksel kan du blot forbinde den tynde RF-ledning til motorens stel/minus-ledning.
I en båd uden indenbordsmotor må man bruge noget andet med metallisk forbindelse til vandet uden for båden som jordpunkt. En søventil måske ?