Nyt til Manden der har alt.

Hej Lav det selv'ere

 

Jeg skriver fordi min bachelorgruppe og jeg er i gang med at skrive vores afhandling, i samarbejde med en virksomhed der producerer ølkølere til haven.

 

Vi vil derfor gerne hører jer hvad i mener gadgets generelt for at hører hvordan målgruppen ser ud.

 

Derfor vil vi hører om i har har lyst til kort (max 5. min) at svarer på et spørgeskema:

 

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=DM41NC3Q9P96

 

Dette kan være med til at gøre produktet mere tilgængeligt for lav det selv entusiaster som jer

 

På forhånd tak   

Hej Lav det selv'ere   Jeg skriver fordi min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en flok gamle nossefår kan da rigtigt blive enige, hva? Ungdommen nu til dags... Hold nu kæft...
Siden hvornår er det blevet nødvendigt at svine folk sådan til, her på LDS? Og jorde dem, fordi de ikke er retoriske genier?
Fint nok, at I ikke har lyst til at deltage i undersøgelsen, men så lad det sgu da være ved det!
Gå ud i haven og afreager der i stedet for - for det her gavner ingen, slet ikke LDS.

Ja man kan måske nok hævde, at den grovtandede er kommet frem i denne tråd.

På den anden side, så er det vel også sådan her på LDS, at man stiller højere krav til de, der angiver at have en særlig kompetence.Altså at en elektrikkers rådgivning inden for el er i overenstemmelse med regler og bestemmelser for elinstallationer og ikke bare en initiativrig LDS'ers videregivelse af en smutvej, der måske nok fungerer på kort sigt, men sikkerhedsmæssigt er ulovlig.

Det samme gælder naturligvis også, hvis man tilkendegiver, at man arbejder akademisk på universitetsniveau. Det giver modtageren en vis forventning om formuleringsevne, sproglig korrekthed og gennemtænkthed, som bliver udfordret ret kraftigt her.

Det ligner nu mere reklame med sætningen d. 6/4 kl. 2143 "skabe kendskab til et produkt"

Det er så også årsagen til at jeg synes at det er ok at jorde dem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af aaroe på 07-04-2015 22:31
Sådan en flok gamle nossefår kan da rigtigt blive enige, hva? Ungdommen nu til dags... Hold nu kæft...
Siden hvornår er det blevet nødvendigt at svine folk sådan til, her på LDS? Og jorde dem, fordi de ikke er retoriske genier?
Fint nok, at I ikke har lyst til at deltage i undersøgelsen, men så lad det sgu da være ved det!
Gå ud i haven og afreager der i stedet for - for det her gavner ingen, slet ikke LDS.

Synes  du virkeligt, det er at svine  folk til, fordi man giver udtryk for sin mening uden eder og forbandelser? Eller er du bare lidt overfølsom, fordi der ikke bliver anvendt et åh så politisk korrekt sprog?

 

Det kan da ikke være rimeligt, at vi alle skal følge laveste fællesnævner. Det gør vel ikke noget, at man lægger sig lidt i selen for at yde bare lidt. Mit indlæg/kommentar var affødt af, at jeg har mulighed for at se resultatet af undervisningen i dansk retsskrivning, det er sommetider ret nedslående.

 

Hav nu en god dag, solen skinner.

 

 


fase
@aaroe - ja, jeg er nok et "gammelt nossefår" (på 46) - men udgiver man sig for "akademiker" (hvilket i min verden er lig med, at man føler sig "bedreværdig", når man slår på, at man er det) og man så ikke når "husmanden/håndværkeren til sokkeholderne, med hensyn til formuleringsevne - så giver jeg gerne grovfilen... og den kan da sagtens blive grovere endnu - UDEN at komme med svinere, der matcher dit indlæg...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Gardengirl: der er akademikere der føler sig bedreværdige og har haft den tvivlsomme ære af at træffe nogen af dem. Men der er flere ikke-akademikere der føler sig mindreværdige... og bruger betegnelsen akademiker som skældsord. Dem har jeg også haft "fornøjelsen" af at møde. Begge disse grupper er efter min mening fordomsfulde fladpander.
Evnen til at formulere sig på skrift er ikke i højsædet på de højere læreanstalter... Udfra devisen om at du kan være overordentligt godt begavet selv uden evnen til at stave dig ud af en telefonboks. Men ja, gu skæmmer det at læse og udstråler sjusk. Men synes selv at det er værre når problemet optræder hos journalister.
Gider ikke selv at svare på deres spørgeskema... Hvis jeg skal bruge en ølkøler laver jeg den selv.

Jeg står skam også ved min kritik. Og det til fulde. Selvom jeg som kun 48 årig næsten er en snothvalp sammenlignet med nogle af de andre brugere på sitet. Og en gammel nar i visses øjne.

Sjovt nok, så kan de fleste blive enige om, at når vi har med tal at gøre, så skal det være korrekt. Man kan ikke bare sætte tallene i den rækkefølge man vil, og de skal stå rigtigt, procenttegn og komma ligeså.
Men når det gælder skrivning, så er der ved at brede sig en opfattelse af, at "du ved jo godt hvad jeg mener", og så er det dermed i orden. Nej, det er det ikke, og slet ikke i en akademisk verden, hvor man skal formidle præcis viden. Her rækker det ikke med Amalie-formuleringer (den hjernedøde gås fra diverse realityprogrammer såsom Paradise Hotel).
I denne tråd går kritikken ikke på småpillerier som, at der ikke skal "r" på et udsagnsord i navnemåde, og at kommateringen end ikke lever op til reglerne for det nu hedengangne pausekomma (modsat det grammatiske komma).
I dagens jappesprog skelnes ikke mellem "hans" og "sin". De bruges i flæng. Derfor får følgende to sætninger samme betydning.
Peter kyssede sin kæreste.
Peter kyssede hans kæreste.
Men der er alenvid forskel.
I den første kysser han sin egen kæreste, mens han i den sidste kysser en andens kæreste. Men det kan måske også være ligegyldigt, når bare han kysser.

Tag eksemplet med indkomsttype. Man kan vælge mellem funktionær, timelønnet, pension/efterløn, SU, anden statslig understøttelse og andet.
Hvad nu, hvis man er ikke-funktionær, men er månedslønnet?
Hvad hvis man er på kontanthjælp, som er en kommunal overførselsindkomst?

Gruppen af selvstændige har man glemt!!! 
Undersøgelsen siges at have til formål at undersøge målgrupperne, men man har end ikke sat sig ned og lavet en bare nogenlunde nuanceret inddeling. Det er for ringe!

Citat:
Ejer eller er du medejer af fritidsbolig, hvis hvilken type (kolonihavehus, sommerhus m.m.)
Citat slut.
Det kræver ikke en IQ over 148 (optagelseskravet i Mensa), men blot en simpel gennemlæsning at se, at denne sætning er noget vås. Det er langt fra den eneste.

Hvis man gerne vil have, at andre mennesker skal bruge lidt tid på at besvare ens spørgeskema, så er det helt rimeligt, at man selv bruger tre minutter på at læse de spørgsmål igennem, man har stillet. Det er der tydeligvis ikke gjort her, og så må man også tage de smæk over snudeskaftet der følger med.
Vi gider ikke se på hjælpeløse mennesker i sport og musik. Her søger vi eliten, de der kan noget, har taget sig sammen og som knokler. Hvem fanden gider se Ølbylyng Old Boys spille mod Høng Old Boys, eller tage til koncert med Sunds Lilleskoles pigekor?
Næh, Champions League, Tom Kristensen, superliga til nød. Det gider vi.
Men når det kommer til at kunne noget selv, formulerer sig bare en lille smule tydeligt og korrekt, og demonstrerer, at der er lidt omtanke bag det, der sendes til andre, så skal jeg/vi tage til takke med det argeste roderi. Forskellen på om noget er skrevet ordentligt eller ikke er som forskellem mellem at kører på motorvejen i forhold til en grusvej. Langsommelig og anstrengende i stedet for afsted over stepperne.

Men bevars, vi har fået en karakterskala hvor topkarakteren 12 gives så ofte at man kan må foranlediges til at tro, at det sublime og det middelmådige er lige gyldigt. Dermed bliver det også ligegyldigt.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af aaroe på 07-04-2015 22:31
Sådan en flok gamle nossefår kan da rigtigt blive enige, hva? Ungdommen nu til dags... Hold nu kæft...
Siden hvornår er det blevet nødvendigt at svine folk sådan til, her på LDS? Og jorde dem, fordi de ikke er retoriske genier?
Fint nok, at I ikke har lyst til at deltage i undersøgelsen, men så lad det sgu da være ved det!
Gå ud i haven og afreager der i stedet for - for det her gavner ingen, slet ikke LDS.

 

Jeg tror på, at du har fået min kritik helt galt i halsen.

Jeg mener ikke, selv om jeg gerne medgiver, at jeg er et gammelt nossefår, at vi nødvendigvis skal falde på halen og være så utrolig politisk korrekte over for alt og alle, der udnævner sig selv til at være studerte og højt på strå, så vi skal lefle for den laveste fællesnævner.

Jeg forbeholder mig til enhver tid ret til at kræve en vis standard af de folk, som samfundet ofrer enorme summer på i uddannelse og senere lønninger. I helt særlig grad fordi sådanne typer kan ende op i at afgøre mine sager i den off. administration eller andre steder, der kan påvirke min livssituation. Jeg ved godt, at det er meget populært, som et trist aftryk fra hippietidens idioti, at vi skal være åhh så  politisk korrekte, så man slet ikke må stille krav. Jeg er helt med på, at man skal ikke håne folk, der tydeligvis er ordblinde osv. Og det er der i dette tilfælde jo heller ikke tale om.

Tro mig, men denne gut har fået noget at spekulere over!!

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Chr. på 08-04-2015 09:58

 

Gruppen af selvstændige har man glemt!!! 
.......
Vi gider ikke se på hjælpeløse mennesker i sport og musik. Her søger vi eliten, de der kan noget, har taget sig sammen og som knokler. .....

Chr.

Det har du så desværre ikke helt ret i Chr.

Jeg synes vi oversvømmes af programmer, hvor amatører optræder på slap line i diverse reality- og falentprogrammer, der har til formål at gøre sig lystig over flertallet af deltagernes uformåenhed og hysterisk skamrose de få, der falder lidt mindre igennem.

 

 

Jeg siger ingenting om, at følge laveste fællesnævner - jeg mener bare, at den tone der blev brugt i den første række indlæg er unødvendig...

Snak om fordomme, når man per definition ser alle akademikere som "bedreværdige" og fladpander... Men hvad, det er vel det samme med håndværkere - de er alle sammen uintelligente, drikker masser af bajere og bruger kun hovedet til at slå på.

Bare fordi der står bachelor i HA under trådstarters profil, giver da ikke - i hvert fald i min bog, nogen anledning til at man absolut skal jorde personen og gøre nar, fordi vedkommendes grammatik og formuleringer ikke lever op til ens forventninger.
Hvis I partout skal kommentere på det, så gør det da konstruktivt.
Det andet skaber sgu bare en dårlig stemning, giver vedkommende det går ud over en super nederen oplevelse, og sikrer at han aldrig nogensinde sætter sine ben her på siden igen...

Jeg er sikker på, at vedkommendes undervisere og censorer nok skal stille de fornødne krav. Det behøver vi ikke gøre her på et offentligt forum for gør det selv folk. Og slet ikke med den tone på, som der bliver lagt for dagen her i tråden.

Risikoen ved det skrevne ord er, at modtageren misfortolker budskabet.
Det er meget muligt, at jeg har gjort selv samme. Men jeg mener stadig, at vi godt kan tale (skrive) lidt pænere til hinanden :-) - nej, jeg er ikke hippie :-)

God aften folkens :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis