Fjerne støj fra opholdsrum i børneværelser

Hej

Vores "nye" (nyrenoveret -har boet her i 2 år) hus har værelserne bygget lige ud til køkkenet, som ligger i forlængelse med stuen. Dette gælder for badeværelse, soveværelse og 2x børneværelser- hvoraf der bor 1 baby som er MEGET lydhør og nægter at sove hvis hun kan høre nogen snakker/er vågne .. 

Dørene er i lys træ, murene er muret og isoleret (huset er klasse B). Værelserne har trægulv og køkken/badeværelse har klinker og loftet er i alle rum lys træ. 

Vi har købt huset renoveret fordi vi ikke selv ville gøre noget, men jeg er SÅ umådelig træt af, at vi knap kan snakke sammen når den lille er puttet, eller at vi kan gå på wc uden man skal tænde tvét højt fo ikke at høre at der bliver skudt med skarpt 
 

Hvad kan vi gøre for at alt lyd ikke høres på værelserne ? Jeg har tænkt Troldtekt loft, gummilister i døre(har vi prøvet, men så ku døren ikke lukkes) , guvtæppe på værelserne  eller BD30 døre .. Findes der en nem og forholdsvis billig løsning på dette problem, eller må vi affinde os med det og evt. se os om efter et andet hus , for det er virkelig et problem

 

På forhånd tak.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Du finder ikke et hus der kan løse det problem. Troldtek på loftet og gulvtæpper dæmper naturligvis lyden, men det betyder mest i det rum man befinder sig i. Jeg tror nærmere det er Lola Jensen der skal på som rådgiver. (Hende med børneopdragelse fra go morgen Danmark på TV2 )
Nu er jeg selv nær ved pensionsalder, men har erfaring fra egne børn og børnebørn. Det går over, hvis i bare opfører jeg normalt, altså larmer som andre mennesker, så kommer barnet til at vænne sig til det. Lader være med at give ham/hende en "belønning" ved at tage barnet op for at blive pyssenysset hver gang der er et lille kny. De skal naturligvis ikke jammerskrige, men giv det lige en chance for at falde i søvn selv, uden at blive hevet op og rystet ved en lille kny. Hvad ville du selv sige til den behandling ! 

Vores søn har været meget populær dagplejer i en del år, og tro mig alle børn kunne sove middagssøvn ved ham, selv om de ikke var nemme derhjemme.
Og tro mig ved den næste i evt. får er huset meget mere lydtæt selv om i ikke har gjort noget


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu ved. Jeg ikke præcis havde det er for døre i har, men hos mig har jeg Swedoor stable dvs den massive og der er gummi lister i karmene og den fjerner MEGET støj i kunne da prøve at sætte en sådan i istedet for den der sidder indtil børneværlset, det er vel trods alt billigere end at flytte :-)
Jeg vil først give @ev elmand ret - det bliver ikke godt, før i lader være med, at vise så meget hensyn..

Men derefter - Vi tænkte lydniveauet ind, da vi byggede nyt..
- Hader simpelt genklang mv. (og vi har ikke små børn - men elsker blot fred og ro)
vi har døre fra Ikast design Doors - med gummilister.. men det er jo nok ikke sååå billigt at lave den løsning, når man nu ikke er startet med at lave det sådan.. det samme med Troltekt (det er fantastisk at lyde bliver dæmpet så meget, med dette) - at lave loftet om, er jo ikke "bare lige"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det var da en fæl tilværelse det lille barn har. Tænke sig at blive hevet op uafladeligt, i stedet for blot at ligge og hvile sig.
Væn den lille til, at når den er lagt, er det meningen at der skal soves. Så må den hyle lidt, det trætter også og giver efterfølgende en bedre søvn.
Har den fået mad, er tør og ren og ikke har tydelig feber, så lad den ligge.
Sådan vænnede vi vore unger til at sove, og det virker stadig her 40+ år efter.
Forestil dig perspektiverne hvis du ikke vænner den til at sove. Så skal du om 15 år have en sådan unge i din egen seng, sammen med yderligere en bebumset yngling, når den begynder med kærester! 


Med venlig hilsen
ktm

 

åha det er nogle gode fif i har, udover at det er afprøvet og resultere i at hun ikke sover.. Hun falder i søvn når hun er træt nok, så det fint, men problemet er at hvis hun fx blir puttet kl 19-20 -godt træt- sover hun til hun ikke er træt mere (bemærk - endnu ikke udhvilet!) - dvs hun vågner ca omkring kl 22-23 fordi hun vil deltage i løjerne -og ja vores pige er en lille festabe Hun er- som mig selv- typen der skal have fuldstændig ro når der skal soves .. Baggrunds støj i form af monoton larm gør heller intet , problemet opstår i når vi fx skal rydde af bordet (opvaskemaskinen er 1,5 m overfor hendes dør) eller hvis vi skal sige farvel til vores gæster i og med gangen er lige overfor køkkenet .

Og det gælder jo også i de andre rum, badeværelset fx - som er i forlængelse af køkkenet. Samt lyden fra tv'et .. Jeg kan simpelten ikke se en film uden undertekster, fordi jeg sys lyden runger .. Manden kan end ikke tømme opvaskemaskine -i dagstimerne- uden jeg sys det larmer ufatteligt meget  Det er vildt så lydhør vores lille hus er -og hvor sart jeg er, da manden jo ikke kan høre problemet - men det mener jeg jo er fordi han smadre sine øre til alt for meget larm i det daglige, og selvfølgelig ikke mig der er sart 

Jeg har selv kigget på Swedoors BD30 døre, men kan det passe de ikke fås i anden farve end hvid?

Annonce
Brug ørepropper! Og lad være med at dyrke "problemet". Jo mere man hidser sig op over et problem, jo mere vokser det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Simpelt Camilla. Klinker på gulv er noget fanden har skabt i vrede når vi snakker støj. Dæk dem med vinyl eller tæpper. Det støjdæmper utroligt meget. Prøv eventuelt og dække gulvet med lagner, sengetæpper eller alm tæpper som et forsøg. 

Fortsat god påske. 

PS. Helt galt går det når folk begynder og få problemer med hørelsen, så ødelægger rungeriet en stor del af forståelsen når en anden person siger noget. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skrevet af ev elmand på 06-04-2015 10:11

Jeg var næsten klar over at jeg kunne starte en mindre religionskrig ved at vende problemet om til børneopdragelse / "gode børne vaner" Jeg kunne jo ikke af første indlæg slutte mig til at det var dig der var "den sarte"

Jeg har en helt personlig, nemlig at man kan dreje sine tanker til at alt lyder godt. Jeg snorker og min kone klager konstant, så jeg må ligge på siden og ryggen for at undgå det. Hun snorker også men jeg har i over 40 år sagt til min hjerne at det er godt at hun er i live, og at det lyder som god musik. Det virker jeg hører det men nyder det.

Men du skal have stor ros for at takle de velmente råd, fra "os gamle" uden at gå helt grassat.

Fortsat god påske


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
enig mht klinkegulv, men manden kan simpelthen ikke fordrage vinyl -og gulvtæpper er udelukket da larmen opstår primært fra køkkenet/gang. Men vil det hjælpe at have gulvtæppe kun på børneværelser, eller vil et tæppe kun optage støjen fra det rum, støjen kommer fra?

hehe religionskrig ligefrem? Jeg sys det er fint det du foreslår da jeg kommer med åbent sind og suger alle foreslag til mig.. men det er prøvet og uden nogen anden effekt, end at hun vågner efter at par timer. Skulle måske ha sagt, at hun hver 2. uge ikke er vant til larm da manden er ude og så er der jo forholdsvis meget ro - når så han er hjemme, eller hvis vi har gæster opstår problemet jo .. Kunne selvfølgelig begynde at larme hver aften, men jeg er jo heller ikke selv fan af larm !
Jeg er udmærket godt klar over at jeg er ultra sart og har en 100% iorden hørelse i forhold til så mange andre - deriblandt min mand Men tænker at der da må være en løsning , det kan jo ikke kun være her problemet er, eftersom samtale-rum og klinkegulv er det "nye" ?
Jeg har en stak Danopanel akustikplader billigt til salg :-)
http://knaufdanoline.dk/product-post/danopanel/
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis