Fjerne støj fra opholdsrum i børneværelser

Hej

Vores "nye" (nyrenoveret -har boet her i 2 år) hus har værelserne bygget lige ud til køkkenet, som ligger i forlængelse med stuen. Dette gælder for badeværelse, soveværelse og 2x børneværelser- hvoraf der bor 1 baby som er MEGET lydhør og nægter at sove hvis hun kan høre nogen snakker/er vågne .. 

Dørene er i lys træ, murene er muret og isoleret (huset er klasse B). Værelserne har trægulv og køkken/badeværelse har klinker og loftet er i alle rum lys træ. 

Vi har købt huset renoveret fordi vi ikke selv ville gøre noget, men jeg er SÅ umådelig træt af, at vi knap kan snakke sammen når den lille er puttet, eller at vi kan gå på wc uden man skal tænde tvét højt fo ikke at høre at der bliver skudt med skarpt 
 

Hvad kan vi gøre for at alt lyd ikke høres på værelserne ? Jeg har tænkt Troldtekt loft, gummilister i døre(har vi prøvet, men så ku døren ikke lukkes) , guvtæppe på værelserne  eller BD30 døre .. Findes der en nem og forholdsvis billig løsning på dette problem, eller må vi affinde os med det og evt. se os om efter et andet hus , for det er virkelig et problem

 

På forhånd tak.

Hej Vores "nye" (nyrenoveret -har boet her i 2... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af 01camilla på 06-04-2015 20:06
enig mht klinkegulv, men manden kan simpelthen ikke fordrage vinyl -og gulvtæpper er udelukket da larmen opstår primært fra køkkenet/gang. Men vil det hjælpe at have gulvtæppe kun på børneværelser, eller vil et tæppe kun optage støjen fra det rum, støjen kommer fra?
 

Nu er min snak generel, men du skal have fjernet "ekkoet" og støjen i de rum hvor den forplanter sig fra. Dernæst skal du kigge på døren ind til det støjplagede rum. Prøv og hæng et uldtæppe foran døren og hør forskellen fra værelset. Der er ikke andet og gøre end og prøve sig frem. Det det drejer sig om er og undgå glatte hårde overflader og lette matrialer mellem rummene.  

Men når husbond er så stejl klarer han vel den bette selv når ???  Ellers kunde der jo trues med enten eller.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg skriver "mindre religionskrig"

Lidt mere seriøs alle gode råd om dæmpning fremgår af de forskellige svar.

Når i har den arbejds/fritids kombination, så mener jeg alvorligt at du bør støje noget mere når du er alene. Så er overgangen ikke så brat.

Den meget korte version af lydteori. Når en lyd opstår, går den ligesom ringe i vandet i alle retninger. Noget rammer direkte modtager og andet spejles/kastes tilbage fra hårde glatte overflader. De bløde overflader opsluger noget af den del som rammer der   Alle andre overflader kaster stadig meget lyd tilbage. Derfor kræver det store overflader der absorberer for at der er hørbar forskel. Det er grunden til at et enkelt gulvtæppe, eller små troldtek felter ikke giver en hørbar ændring.

Det eneste støjdæmpende  jeg kan se der er umiddelbart mulig at gøre noget ved, og som er bare lidt effektiv, er døren til det værelse barnet sover i. Den skal være tæt både i top, side, og bund.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu ved jeg ikke om der er vindstille i din dør ind til værelset. Hvis der er, kunne problemet så ikke løses ved at putte gummi bånd hele vejen rundt, så ledes at døren slutter helt tæt? Så er du fri for at købe ny dør / dørkarm.

Hva siger folk til det?

Mvh. Christian M
 

Han er rimlig kold overfor mine trusler

Jeg har siden det blev forslået, larmet lidt mere, og det har været OK ! Men så snart det er snak (gæster) så det stort set umuligt , fordi hun er så nysgerrig .. Opvasken er hun ligeglad med - den ved hun nok, ikke er spændende

Hvis ikke små troldtek felter hjælper, hvorfor anbefaler de det så nogle steder? For det var faktisk lidt det jeg tænkte kunne være en løsning udover dørene..

Mht. at tætte døren lidt, så har vi prøvet med de gummilister der kan købes i div. byggemarkeder, men det resulterede i at døren ikke kunne lukkes! Har vi gjort noget forkert?
Der er ingen fodliste i dørene til vores værelser -udover gangen- så hvordan vil man kunne tætte den del af døren?
Under døren kan man bruge en "automatisk dørtætningsliste" som denne:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/listerprofiler/doertaetningslisterboerstelister/automatiskdoertaetningsliste_7124/

Det er en fjederpåvirket dims, som trykker ned mod gulvet, når døren lukkes.
Annonce

Sorry to say, men I har vist givet det barn alt for meget opmærksomhed.

Lær at sætte grænser og vis hvem det er der bestemmer. 

Det der har intet at gøre med at barnet kræver ro, men at I/du står på pinde for hende - og det udnytter hun naturligvis.

Lær hende at der er noget der hedder voksentid, hvor hun bare skal sove/være stille osv.

Alt andet bliver døden for jer selv!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis der ikke er plads til tætningslister imellem dør og karm, kan man sætte dem på en liste der sømmes på inden i karmen, så de lige bestemt går imod døren.

Små troldtek plader hjælper, lidt - meget lidt. Det giver ikke en hørbar ændring. hele loftet dækket med troldtek giver en hørbar ændring, men det ændrer ikke barnets adfærd. Hun spidser bare ører lidt mere, og lufter sin "nysgerrighed"

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis