Problemer med tilslutning af afløb på opvaskemaskine

Er ved at sætte min Opvaskemaskine til og er stødt på det her problem med afløbsslangen der ikke passer som vist på billedet ..  Håber nogen kan hjælpe med lidt gode råd her       

maskinen er en Bosch med Aquastop ..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der mangler en vinkel som skal monteres der hvor du holder slangen op til. Og på den skal slange udover og fastgøres med et spændebånd

Temsen

Mange tak for velkomst såvel som hjælpen .

men lad mig lige smide et billede af enden på den slange " for den er jo i solid plast og ligner ikke noget der vil gi sig hvis man vil presse den ind over sådan en studs ( vinkel ) som i beskriver og linker ? 

skal jeg evt klippe det solide af og så presse slangen indover og så gi den et spændebånd ?

 

Jeg kender godt den ende afslutning. Jeg synes der plejer at følge et stykke gummislange med som så skal presses udenpå, og have et spændebånd. Det er i hvert fald sådan det skal gøres.

Hvis di klipper det solide at kommer du til en slange der er rillet og det er ikke nemt at få tæt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er nemlig helt rigtigt. Du mangler gummiovergangen, der som din plastslange skal presses ind i. Gummiovergangen presses så ind over studsen (du også mangler). Begge dele kan købes i ethvert byggemarked.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis