Cemberit Hardieplank til plankeværk?

Hej og god påske til jer alle

Som det lyder, så vil jeg gerne lave et plankeværk der er vedligeholdelsesfrit, mere eller mindre. Jeg har et stykke der ialt er 3.98 meter og det skal lukkes med hegn og en låge lavet af hardieplank beklædning.

Jeg har set et sted her i byen hvor jeg bor, at man har lagt en sort/koksgrå aluprofil ovenpå deres hegn med vandnæse, men jeg kan ikke finde de profiler nogen steder, desværre.

Jeg vil høre om der er nogen der har et råd, erfaringer med at bruge det til plankeværk. Hvad jeg skal bruge. Beklædning på begge sider. vil det være en fordel at dele hardieplanken eller er 3 meters længder ok?

Jeg regner med at bruge stolper, men vil gerne have mulighed for ikke at støbe stolperne ned og istedet bruge stolpesko eller lignende.

Giv mig gerne nogle link til hvad specielt jeg skal bruge hvis det er muligt?

Plankeværket skal stå imellem to murstensvægge, hvor lågen er helt yderst. 

Jeg har samtidigt tænkt på at ca 2meter fra den ene væk (hvor lågen ikke er) vil jeg gerne fortsætte vinkelret ud med en kattegård/hundegård. Højden på plankeværket skal være 2 meter. Hvordan får jeg monteret noget vinkelret på plankeværket som også ser flot ud?

På forhånd tak

Hej og god påske til jer alle Som det lyder, så... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvor du har læst at den skulle være slagfast, jeg har dem selv monteret i brystning ved vindue samt tidligere monteret som beklædning på en Kvist og den er efter min mening ikke særlig slagfast. Nærmere lidt blød i det, jeg holder fast i at det er et skidt valg til en låge.....
Har læst det i deres folder hvor der står: Holder til det hele
Miljøvenlig fibercement. Slagfast og revner ikke.

det er en af fordelene.
Jeg syntes ikke jeg kan finde andre alternativer til noget der er vedligeholdelsesfrit??
Så skal det være et hegn i polyrattan, men der syntes jeg ikke jeg kan finde en låge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også