Olieradiator trævæg

Har søgt vidt og bredt, så nu spørger jeg her. Håber at I bærer over...(det er nok et dumt spørgsmål :-)  

Jeg har købt et summerhus. Huset er et træhus - dvs med både lofter og vægge i træ (væggene er med profilbrædder)

Der er nogle meget gamle traditionelle elradiatorer, og dem kunne jeg godt tænke mig at udskifte med olie-elradiatorer, men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg må sætte dem op på trævæggene? De væghængte modeller jeg har set på, hænger 4-5 cm ud fra væggen. 

Når jeg ser på div manualer og anvisninger henvises der ofte til, at radiatorer (el- såvel som olie-elradiatorer) skal have god afstand til brændbart materialer, men omvendt ser det ud til, at de almindelige elradiatorer godt kan få lov at hænge på trævæggene.

Håber, at der er nogen der kan komme med et svar, for Google er helt tavs om dette :-)

Mh Mic0411

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge de beslag der er med dine oliefyldte radiatorer, så får de den rigtige afstand fra vægen.
Jeg tror mere der skal være en vis afstand til vægen, på grund af der skal være luftcirkulation, end på grund af brandfare.
En oliefyldt radiator bliver jo ikke så varm, at den kan antænde noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis