Stadig lidt lys i mine led pærer når jeg har slukket :-(

Hej
Jeg har købt en stak led pærer til mine spots inde i huset, har sat dem i og de lyser fint, men opdagede så at hvis jeg har slukket for dem er der stadig lidt lys i dem, det er ikke sådan man kan se i rummet at de lyser men kigger man op i dem kanman se lidt lys og hvis man så piller lidt ved led pæren kan man få den til at blinke eller gå ud.
Hvad skyldes dette, har de været for billige?
Jeg tænker på om de så stadig bruger 5w selvom de er slukkede?

Mvh. brian

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er pga. Induktion i tændledning når denne er afbrudt , fra Strømførende leder som løber parallel med denne, (flere leder i et kabel/rør)

Pga. Den induceret spænding forsøger dine ledpæren at tænde, men det lykkes ikke da der ikke er nogen effekt i den induceret spænding.


Hvis du udskifter en af dine spot til en alm halogen med glødetråd, vil du se de andre led'er stopper med at lyse i mørket.
har du lysdæmper, IHC eller andet i huset?
Er de bare udskiftet enkeltvis i lamper eller i spots?
Er dine LEDs dæmpbare? Det er de nok ikke, da de sjældent har problemet.
Dog hvis det ikke generer dig, så sker der ikke noget ved det og det brurger ikke strøm
der løber sikkert en fast fase i samme kabel og derved bliver der indukseret strøm i kablet der er skyld i at dine LEDs og som sådan også nogle energisparepærer står og blinker.
Hej igen
Tak for jeres hurtige svar, det er 230 volts pærer uden lysdæmpere på.
Det generer mig ikke at der er lidt lys i dem for det er ikke noget man ser med mindre man kigger op i dem når det er helt mørkt, jeg var bare i tvivl om de så brugte 5 watt hele døgnet for så går fidusen jo lidt af de led pærer :-)
Jeg har i denne her forbindelse også et spørgsmål, der vedrører LED spots. Jeg har netop købt nye LED Spots herfra http://mrperfect.dk/5-led-spots-og-led-paerer/.

Har fået anbefalet Mr Perfect, når det kommer til alt, der vedrører LED belysning og har også stor tiltro til, at de LED spots jeg har købt, virker upåklageligt. Jeg har tre ens loftslamper, hvor der skal tre LED Spots i hver. I en af lamperne har jeg sat tre nye LED spots og den lampe lyser perfekt. I de to andre lamper, sad der i forvejen LED spots i, som stadig lyste, hvorfor jeg kun har udskiftet nogle af LED spottene - altså kun de der var gået ud. Men nu er alle LED spottene i den ene lampe gået ud og to af spottene i den anden lampe. Hvad kan årsagen være? Skal man skifte alle spottene ud også selvom nogle stadig lyser?

Håber nogen kan forklare mig dette.

Gør-det-selv-manden
Du skal bare montere en effektmodstand parallelt over dine spots, så stopper lyset i dioderne
Og JO det bruger strøm. En induceret strøm er også strøm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis