Hjælp til varmtvandsbeholder

Hej,

Håber nogen kan hjælpe. Vi har pludseligt ingen varmt vand i hanerne. Vi har en varmtvandsbeholder som er tilsluttet fjernvarme.

Situation:

- Der kommer koldt/lunkent vand ud af de varme haner også når jeg lader dem løbe, så der er gennemstrømning igennem beholderen

- Fjernvarme tilslutning til beholderen er varm og hvis jeg lukker tilslutningen kan jeg se at mit totale fjernvarmeflow falder kraftigt.

- Jeg har prøvet at "massere" differens ventilen fra toppen af, men den har meget kort gang.

Har vedhæftet lidt billeder så håber folk har en ide, da der jo er en del dage til man kan få fat på fagfolk :-)

Mvh Henrik

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du direkte fjernvarme ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja det mener jeg det er

Så løber dit vand sikkert ud i fjernvarmenettet. Det sker når spiralen i VVB bliver utæt. Du burde kunne se på din vandmåler roterer når du ikke forbruger vand. Det bør så stoppe hvis du lukker for koldvandstilslutningen til vandvarmeren.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok jeg tjekker. Men er trykket i fjernvarmen ikke højere end vand trykket i vbh? Så fjernvarmen løber ud i vandet hvis der er hul i spiralen?
Skrevet af nikwax på 03-04-2015 22:49
Ok jeg tjekker. Men er trykket i fjernvarmen ikke højere end vand trykket i vbh? Så fjernvarmen løber ud i vandet hvis der er hul i spiralen?

Nej, trykket burde være størst i drikkevandsforsyningen (VBB). Hvis du fik vand fra fjernvarmeværket ind i din VVB, vil dit vand i den varme hane også virke RET beskidt (rustvand).    Der skal garenteret ikke meget til før du helt nægter og bade. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Annonce
Fjernvarmevand er ikke beskidt som så Trykket afhænger af hvor du bor.
Du stiller temperaturen med den grå ventil.
Differensventilen er til trykket på radiatorerne.
Bernt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis