Radiator termostat i stykker

Hej jeg har en Radiator termostat der er gået i stykker, det er sådan en hvor man skal dreje den inderste del, så skulle den komme af. Problemet er at den ikke kan komme af på den måde, den har sat sig fast. Og jeg kan heller ikke skrue på varmen, den har også sat sig fast. Så jeg kan ikke få den af så jeg kan sætte en ny på fordi den sandsynligvis er kalket helt til. Er der nogen der ved hvordan man skiller sådan en ad så jeg kan skifte den?

Det er sådan en her http://skraeppebladet.dk/wp-content/uploads/2013/03/Termostat.jpg

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kalket til tvivler jeg nu på, forudsat du ikke fylder vand på dit anlæg hver anden dag.     Men det er korrekt du skal dreje den inderste ring for at afmontere termostaten. Har ikke erfaring for de skulle sætte sig fast men alt er muligt. Prøv og skubbe/trække på/i hovedet mens du drejer. Lykkes operationen ikke kan en stor skævbider/papegøjetang mase ringen til ukendelighed så termostathovedet kan afmonteres. Men husk lige og have en ny termostat i hånden inden ...........   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skal den sorte ring bagerst ikke bare rykkes tilbage, og så kan du vrikke termostathovedet af.
Skrevet af Hafax på 03-04-2015 19:00

Der bliver netop hældt vand på hver dag fordi den sidder lige ved bruseren og der kan ikke undgå at komme vand ned på den. Kan godt være jeg bare skal mase den som du siger, så man kan pille den af.

Nåå, på den måde.   

Der er vist ingen tvivl om, det vandpjaskeri absolut ikke er sundt for termostathovedet og derfor vil koste et nyt i ny og næ. Måske en jævnlig motionering kan forlænge termostathovedets livslængde ? 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kan ikke bare rykke det af, da det sidder fast, så det er lidt det problemet er. Har en i køkkenet der er magen til og den kan jeg sagtens få af, så problemet er ikke at jeg ikke ved hvordan de virker. Problemet er at den sidder fast. 

Annonce
Skrevet af Hafax på 03-04-2015 19:28

Jeg kan ikke bare rykke det af, da det sidder fast, så det er lidt det problemet er. Har en i køkkenet der er magen til og den kan jeg sagtens få af, så problemet er ikke at jeg ikke ved hvordan de virker. Problemet er at den sidder fast. 

Så er der kun en måde, kvas ringen med vold. Færdig arbejde.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Vold løser nogen gange alle problemer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis