Blænde dør til vådrum

Jeg har en dør til et vådrum (bruseniche og toilet) som jeg vil blænde af. Muren omkring dørhullet er lavet i mursten. Vi skal på sigt have lavet badeværelset om men der går nok et års tid før der er "tid" til det. Jeg regner ikke med at døren skal reetableres. Jeg havde fået et råd om at at lave hullet med 7 cm skillerumsreglar beklædt med 2 lags vådrumsgips. den modsatte side beklædes med alm gips. våd siden skal have en vådmembran af en slags. 

 

Lyder dette fornuftigt ? Er der nogen faldgruber jeg ikke har taget højde for ?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er hullet i bruse-zonen? Hvad er der på den anden side af badeværelset? Ville selv mure det op med mursten og pudse det op plant med eksisterende puds, husk at lave det i forbandt - mindre risiko for revnedannelse også bedre mht. lyd...

Det er pt ikke i bruse zonen (som sagt skal badeværelset laves om på et tidspunkt) der er et børneværelse på den anden side. Vil overveje det med at mure... kan det gøres i letbeton ? har aldrig muret noget før men har bygget masser af gipsvægge (man har det med at vælge de løsninger man kender og ved hvordan man bygger)

Hvis det er mursten er det langt bedste at fortsætte i det materiale. Da det er en inder mur er det jo et meget taknemmeligt sted at øve sig, da det ikke behøver at stå lige efter vaterpas.
Letbeton / multiplader kan også gå an, men de har ikke den rigtige tykkelse, og du kan ikke gå i forbandt.
Hvis du udfordrer dig selv med mursten, så kom med en melding, og du får en opskrift på fremgangs måde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er faktisk ikke så slemt at murer indervæk der alligevel skal pudses, kan næsten ikke gå galt så at sige... så jeg ville da murer det op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis