tegning til Sommerhus etage seng

Vi skal have placeret ti teenagere i et lille annex på vores sommerhusgrund.

En etageseng ville være sagen. Jeg vil gerne lave den selv af gode materialer og en ramme, hvor en 90 X 200 box madras kan passe ned i.

Skulle der ikke være en, der har en arbejdstegning eller materialebeskrivelse for sådan en sag ?

cp
Vi skal have placeret ti teenagere i et lille... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
>>Njord - jeg beunder din persistens

Jeg fik skrevet det lidt knudret sidste gang( Der mangler en preview på dette forum ( og en gengivelse af sidste indlæg) - hjælper gerne med den del). Lofthøjden i langsiden er 1,99m i 'hovedenden' og kun 1,80 m i 'benenden'. Rummet er kun 2,4m bred x 2,56m lang, men har langs landsiden et redskabsrum ca. 1,1 m bredt. jeg overvejer at inddrage rummet ved siden af, men mangler så rummet, som bruges til diverse havehynder etc. Døren sluger de 0,3 + 0,9 af rumbredden - vinduet er i samme afstand fra det andet hjørne ( Hør - der mangler en mulighed for at lave en URL til et jpg eller mulighed for en upload af samme ( tegning))

En køjeseng har som sagt kun 1,99 at gøre godt med i højden : med ,19 under nederste send og to 'boxe' af ca. 0,2 er med knud og ebbe lige 0,8 m tilbage til hver frihøjde.
Skalman sidde op i sengen, skal frihøjden være 1,0 - 1,1 m.

Sommerhuset ligger ved kysten ud for Slagelse. Et godt og prisbilligt sted at handle træ er lavpristræ i Slagelse ( rundkørslen mod Korsør sammen med JemogFix, Jydsk Snegetøj, Harald Nyborg etc. - 10 km fra sommerhuset - kunne ikke være mere central) og Næstved - man finder dem også på nettet under samme navn. Du låner en vogn eller trailer billigt eller gratis. Men som sagt - noget træ skal sorteres.

Tilbage til problemet. Teenagepiger vil gerne opholde sig 'på' sengen i.e. det skal være et hyggeligt sted - siger den bedre halvdel. Denne er bange for, at det skulle blive noget kassematagtigt med den lave frihøjde( kvinder har vist aldrig haft tiltro til os mænds evner). En vis frihøjde under nederste køje er ønskeligt for at få plad til sådan en bedroller.

Jeg har kigget lidt på disse køjesenge i JS. Ekspedienten indrømmede selv, at skummadresserne måske ikke helt er det bedste at ligge på i længden. Problemet er også pigernes højde - den store på 15 er allerede 1,83 m og il nok ikke klemmes ned i en 70 x 190.

Henrik

cp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis