Vægt

Da jeg på et tidspunkt skal købe trailer til min jolle, har jeg brug for at vide hvad den ca vejer. Men ved ikke hvad det er for en jolle jeg har købt hvor den kommer fra og hvad den vejer. Så jeg håber nogen her kan hjælpe. Sælger sagde 450 kg, ved ikke om det kan køre det. Vi var 8 mænd til at løfte den op på de her bukke.
Vh c.l

C/L
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TJAEEEE

Køber sagde 450 Kg. Og i var 8 mand, altså ca 55 kg / mand.
Det passer sikkert meget godt....Hvis i løftede hele jollen på een gang og ikke kun ende vis....

MEN lige nu er der jo kun skrog, ikke nogen motor og ej heller nogen aptering...
Så du kan jo ende langt over....

Nu fortæller du heller ikke hvor stor den er, længde bredde, ej heller om den er bygger i ren glasfiber, eller den er beklædt træ osv osv... Det bedste vil være at du smider den på en auto trailer og får den vejet på en brovægt, så ved du hvad den vejer, helt præcist.

MVH Njord (jeg har selv en 14 fods glasfiber damjolle jeg skal have fundet vægten på....
Og den skal også lige udstyres med min 5 Hk Marstal motor først.)

MVH Njord

Om 1 måned har vi vel vores egen i vandet - så var det måske en mulighed, at du lånte vores trailer til en vejning. Lastvægt 750 kg, med påløbsbremser.

Eneste ulempe, er at støtterullerne på vores trailer er ret vanskelige at indstille til en anden bådfacon. .

Jeg bor nær Svendborg, hvis det evt har interesse. Så kan du finde en brovægt og få den helt præcist. Men måske får du lidt for langt at køre?

MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
Det var rigtig pænt af dig, men ja der er lidt for langt. 😊

C/L
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis