kasser rund om rør i et (våd rum) - badeværelse

Hej :-)

Jeg havde tænkt  mig at lave en kasse uden om de rør som på billederne. Rørene er i kælder i et badeværelse.  

Har i nogen forslag til hvordan man kunne lave sådan nogen?

Og hvilken materialer er bedst til at bruge til sådan nogen kasser? ( i et våd rum)

Jeg havde selv tænkt på noget kryds finer.
Den ene kasse ville  komme lidt ind i en brusekabine og være meget udsat for fugt.

Jeg har prøvet at tegne kasser rund om rørende :-)

Håber mit spørgsmål er forståeligt :-)

Hilsen Martin

 


Går og roder med lidt af hver : -)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal kunne komme til den renselem, så der skal være en inspektionslem eller lign

Jeg ville lave det i stålreglar med vådrumsgips på.
Hej MartinG

Du kan lave det med Wedi https://www.youtube.com/watch?v=tpqUBLpcMd8
De har også nogen kasser som er klar til at montere rundt om røre, men du kan også selv klippe og klister hele plader.

Du kan også bruge krydsfiner. De steder hvor kasserne kommer i kantakt med vand skal du udover at smøre vådrums membran også armer med armerings væv. Her er et link til fremgangs måde, det er billede nr. 4 du skal se på http://www.alfix.com/media/com_reditem/files/customfield/281/13eebce4c2c3f0413ba677ec8676adcd56ca6928442a85b27140228e6f15c19b.pdf

Du kan vedhæfte din væv med både T1, T2 og Durapuds 710. Det nemmeste vil nok være at vedhæfte din væv i T1 og derefter give det en omgang T1 igen uden på. Herefter er det op til dig selv hvad det vider behandling skal være. På denne her måde sikre du at kassen er tæt, og du undgå reven dannelser.

Har selv gjort noget lingende her hjemme. Jeg blev vejledt af Alfix, og de sagde at fremgangs metoden er gennem prøvet og virker, godt ved materiale skift.
vatnisse

Ja det er rigtigt der er en rense lem, til toilet oven på . det ville være godt hvis man kan komme til den.
Oki Stål Reglar jeg tænkte godt vådrumsgips.

****

Ninjaman

Kan godt se det er noget af en behandling der skal til ved krydsfiner :-)

Jeg havde tænkt mig at de kasser skulle gå fra under kant af rør og op til loft / betondæk så det bliver letter at sætte loft brædder og fliser hen til kasse : -)

Det er mere med at finde fidusen til at sætte plade om rør i sager der i modsat sidde hvor rense lem sidder: -)

Men mange tak for hjælpen : -)

Hilsen Martin G


Går og roder med lidt af hver : -)
Hvis det er i vådzone, så skal men igennem smøren med at armere med væv eller andet egnet materiale ved tilstødende dele, uanset hvad men bruger af materialer til kasserne.

Når du siger fidusen med at sætte plader om røre, hvad tænker du der?
Ninjaman > Ja der skal en del beskyttelse til når det er i vådzone.

Finde en fidus :-) – det er hvordan jeg skal sætte plader om rør, og skærer plade til, tænker jeg skal sætte en form for forskalling op først, lægter som skal montere på væggen og på betondæk / loft og efter skære pladerne til.
Desværre er det hvis ikke muligt at sætte nye billeder op, så jeg har lavet et link :-) hvordan jeg tænker at pladerne skal skæres til :-) og sættes op om rørene så det kommer til at ligne en kasse :-)

http://gupl.dk/a/1310cb6r

Håber det kunne give lidt mere mening :-)

Hilsen Martin G


Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis