Hjørnebånd til Havelåge

Hej alle

Skal til at lave en havelåge som bliver omkring 1,5 m høj og  1 m bred. Den skal laves af et armeringsnet med en ramme af 95 mm reglar. Mit spørgsmål er så hvis man skal samle rammen med skrå samlinger, hvor  store skal hjørnebåndene være for at de kan holde. Er det nok med 10x10 hjøenbånd på hver side?

 

God påske

Hej alle Skal til at lave en havelåge som bliver... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du også have en stærk samling af rammen, ellers giver nettet ikke nogen stabilitet til rammen og den vil begynde at hænge, når du ikke har en skråstiver i.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jo, hvis du laver "half lappen" i hjørnesamlingerne og så har boret dit net ind i rammen, så er der ingen grund til skråstiveren. 

Lad os lige se nogle billeder i et galleri, gerne nogle byggebilleder af processen, og selvfølgelig det færdige resultat  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg skal prøve at huske det, men det bliver først efter påske da jeg ikke har tid her i påsken, men man må jo gøre sit forarbejde i go tid Tak for al hjælpen.
Skrevet af PinkHenrik på 31-03-2015 11:18

 

En sav, en hammer, og et stemmejern og du har en "half lap joint" Og det er langt bedre end at prøve at holde 4 "pinde" sammen med beslag. 

Skal du endelig bruge beslag, ville et lille vinkelbeslag på indersiden af hvert hjørne være langt bedre.

Havde du bare tænk dig at skrue "nettet" fast på den ene side af din ramme? og med hvad? 

 

Bare lige for en ordens skyld så indeholdt mit forslag også vinkelbeslag i de indvendige hjørner. Det er klart mere stabilt med et lige blad i hvert hjørne, men fokuserede på beslag da det virkede som om det var det trådstarter ville.

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Det er helt i orden Kovas. Jeg havde ikke selv på en halflap joint. Men det er da det jeg vil og så med træ duvler. Elsker udfordringer. og det må gerne se lidt godt ud også

Skal du have en rigtig udfordring så se her...

Det er både "sjovt" at lave, og en rigtig pæn samling 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du går den vej, så husk at bruge polyuretan lim. Det er til udendørs brug, og træet skal være lidt fugtigt for at det kan hærde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis