Vedr. kompressor med remtræk

Hej

Har fornyligt købt mig en 200L kompressor 400W . af min gl. arbejdsplads

Mit problem er at den bliver meget varm efter bare 10 min - Men  kan se at der sidder rem træk på den til en blæser, men ved ikke om remmen på generatoen kører den rigtige vej ? så den blæser mest mulig kold luft på motoren ?

Tjekkede også olieen på motoren , her var et lille glas med en lille rød prik i midten - olien står hertil men ved ikke om det er nok. ?

 

Nogen som evt. kunne hjælpe mig lidt

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Normalt er selve kompressoren mærket med en pil inde ved akslen på krumtaphuset, eventuelt på remskiven, der angiver hvilken vej den skal roterer. Det burde du ikke kunne overse.  

Og skueglasset, ja det hedder det, er netop beregnet til og se/tjekke oliestanden samt om der er vand i selv samme olie. Er olien klar og når midten af skueglasset er det fint.

Det er ikke ualmindelig en kompressor bliver så varm man ikke kan holde på den når den har været i gang i længere tid.

Håber det her skrevende fjerner noget af usikkerheden.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Super tak for hurtig svar - !

Olien er dog helt sort, men mener ikke at kunne se noget vand i det . Mener ikke olien har været skiftet i de 12 år jeg har arbejdet med den.. så det er da vist ved at være tid !

Men så skal jeg da lige have fundet ud af hvordan man skifter det..

Det er sådanne en motor magen til den her :
http://www.acy.com.sg/index.php?main_page=product_info&products_id=1906
Sorry denne her var det !

http://www.cottandco.com/en/lots/balma-55hp-air-compressor-unit-
Skrevet af Jobbe76 på 30-03-2015 12:32
Super tak for hurtig svar - !

Olien er dog helt sort, men mener ikke at kunne se noget vand i det . Mener ikke olien har været skiftet i de 12 år jeg har arbejdet med den.. så det er da vist ved at være tid !

Men så skal jeg da lige have fundet ud af hvordan man skifter det..

Det er sådanne en motor magen til den her :
http://www.acy.com.sg/index.php?main_page=product_info&products_id=1906

Ja ok. Olien burde være klar, er det ikke tilfældet vil jeg umiddelbart mene en eller anden g*******sse har hældt spildolie på den. 

Normalt skal der hældes noget man kalder kompressorolie på, ja gæt selv hvor. 

Kompressoren af det navn/fabrikat siger mig ikke noget. Kommer lige i tanke om pilen også kan sidde på skjoldet over remmen hvis du ikke har fundet den endnu ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den skal altid køre den vej, så remskiven med blæsersender luft ind på cylinderen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ok - alt er nu tjekket og er i fineste orden .. den blæser ind mod motoren.
Fik også lige skiftet olien på den.. 12 år siden det sidst var er gjort, og den har kørt ca. 1-2 timer dagligt ..
Men den kører skam fint endnu !!

Takker for fin assistance !

Vil mene at remmen bør køre med uret, synes jeg at huske det var jo mig, som lærling der skulle sørge for at der blev kontroleret olie & luftes/lukke vand ud, så var ved kompressoren mindst 1 gang/md.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jep det gør min også - tak for tippet !

Det er fint hvis olien "står" til den røde prik.

Så ingen problemer der'


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis