fejlmonteret blandingbatteri i bordplade??

Hvis der sidder et blandingsbatteri i en laminatbordplade, ved siden af en vask, skal det så være monteret/fastgjort under bordpladen? Eller ??

 

Dbh

Rige


Rige

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af rige på 29-03-2015 12:50

Hvis der sidder et blandingsbatteri i en laminatbordplade, ved siden af en vask, skal det så være monteret/fastgjort under bordpladen? Eller ??

 

Dbh

Rige

Ja, det skal fastgøres under bordpladen. Der er vel ikke mange andre måder?

 

 


fase

Alle blandingsbatterier har en stor spændeskive og evt. en gummiskive. Så er der en skrue op i blandingsbatteri. Det hele bliver så spændt sammen omkring bordpladen. Og det skal spændes stramt, hvis det skal holde.

Hvis din er gået løs, må du lægge dig på ryggen ind i skabet, og kigge op under og se hvilken skrue det er i dit tilfælde. Det er meget let hvis man har det rigtige værktøj.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nogen af Damixas bliver spændt med 2 skruer oppe fra.
tak....det er en flyttelejlighed og bordpladen er helt ødelagt med fugt...tror det er fordi det blandingsbatteri er fejlmonteret - det sidder helt løs og man kan rokke rundt på det - ser man på det nedefra, kan man kigge direkte på undersiden af den plade vandhanen sidder fast med ovenpå køkkenbordet....med andre ord, det der bærer vandhanen ser ud til at vætre vandrørene.....ham der monterede den snakkede om at der egentligt skulle have været en eller anden plade lagt ind, men at udlejer havde sagt det var ligemeget.....håber ikke jeg kommer til at hæfte for det.....

Rige

Hvis bordpladen er ødelagt, kommer det jo aldrig til og sidde fast. Der er normalt en gummiring der skal holde det tæt oppe fra.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

På den måde er det jo værre. Hvis det har været der medens i har boet i lejligheden, har der jo været mulighed for at få udlejer til at rette det. Men var han ligeglad den gang, må du jo håbe at han ikke har fået hukommelses tab i mellemtiden, så det er dig der får skylden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ville bare lige høre om det evt er monteret forkert...der er på køkkenbordet en gummi pakning under den metalskrive som hænger sammen med vandhanen, men der er ingenting at se fra undersiden..... .det kan vel aldrig blive mit ansvar, da det ikke er mig, der har sat det op, men en vvs udlejer selv har rekvireret.....

Rige

Skrevet af rige på 29-03-2015 18:20
Ville bare lige høre om det evt er monteret forkert...der er på køkkenbordet en gummi pakning under den metalskrive som hænger sammen med vandhanen, men der er ingenting at se fra undersiden..... .det kan vel aldrig blive mit ansvar, da det ikke er mig, der har sat det op, men en vvs udlejer selv har rekvireret.....

Blandingsbatteriet skal ubetinget være fastspændt fra undersiden, eller trænger der vand ind under batteriet, som ødelægger bordpladen, og du betaler, hvis du ikke på skrift fra udlejer får accept af at fejlen var der ved indgåelse af lejemålet. I øvrigt vil jeg opfatte den manglende fastgørelse som fusk. Er du sikker på at det er en aut. VVSer, der har monteret? Er der ikke et hul i vasken til blandingasbatteriet?

 

 


fase
Hej.

Jeg ved ikke lige hvad en "flyttelejlighed" er.
Men hvis det er en lejlighed du lejer, så vil jeg da straks tage fat i udlejer / vicevært og fremlægge problemet.

Om du kan få skyld for at bordpladen r ødelagt eller ej kan jeg ikke sige.
Det afhænger jo af om du lige er flyttet ind eller har boet der i længere tid.
At skruer løsner sig og skal strammes er ikke ukendt.
Og har du ikke selv mod på det, så må man jo som lejer rette henvendelse til udlejer / vicevært.

Det er jo i princippet det samme som hvis radiatoren drypper, at du ikke bare kan være lige glad men skal tage initiativ til at skaden bliver rettet.

MVH Njord

MVH Njord
Lidt off topic, men alle mener bl. batt. er spændt FRA undersiden. Kig på fx Damixa X-change
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også