Maling af slidt vandskuring

Hejsa - Jeg har overtaget et hus der er vandskuret for nok ca 6-8år siden .. mange steder er vandskuringen "slidt af" så de røde sten står frem ... - men muren står alle steder uden "fuger" -

Har fået tilbudt noget Weber Colour Hvid - til en go pris ( 200,- pr 25kg ) .. men kan man bruge det og så filtse det på - eller hvordan i alverden ?? ... er desværre HELT grøn på alt hvad der har med murearbejde at gøre :-)  ..skal huset afrenses / grundes med noget først ...

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen bud...BUMP
Hej.
Som det første vil det være en rigtig god ide at rense hele væggen ned for at fjerne den løstsiddende fils.
Disse mursten kan være meget fedtet på overfladen. Så din colour fils vil næppe binde fast, samt vil farven på filsen kunne variere, da der er to forskellige materiale nuancer der stikker frem.
Det kunne være en rigtig god ide enten, at filse med weber 280 først eller med fliseklæb inden slut filsen påføres.
Når der filses med den hvide colour fils, skal der bruges så lidt vand som muligt, for at få en pæn hvid farve.
Og samme mængde vand over hele overfladen.. Og en hel væg/overflade ville være optimalt, at filses på en dag, for at give det pæneste resultat.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin - SUPER dejligt med et indspark fra en kompent :-)

Jeg mener jeg har læst man ikke må højtryksrense på mur - hvordan renser man så bedst ? - det ser ud til at der ligesom er brugt 2 forskellige materialer - 1 materiale til at fylde fuger (sandfarvet) og et til bagefter at dække det hele (cement farvet) ...


Men jeg kan forstå jeg godt kan bruge den der hvide colour til filsning - men ville det være bedre/flottere at bruge en cement maling ala cempexo ?? overfladen er jo ret glat ..

Og til sidst...har forsøgt at beregne hvor meget materiale jeg skal bruge men aner ikke hvor mange mm jeg skal regne med ..når nu det faktisk er glat...2,3,4,5 m.m.

Go Påske
bump

Hej.

Du skal finde ud af om der er brugt cement eller kalk, men det ser ud til der er cement i. Så ville jeg rense det løse af og male med Cempexo, Selvom jeg sværger til kalkløsninger.

Så må du se, hvad der er faldet af efter næste vinter.

mvh


 varmetossen

ohh - hvor bliver jeg ked, når man har ødelagt et fint rødstenshus med vandskuring
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også