Korrespondance/ Lysdæmper

Hej Alle,

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med, med hensyn til nogen korrespondance afbrydere og en lysdæmper.

Jeg har 4 korrespondance afbrydere forbundet på 2 forskellige lys kredsløb og en lysdæmper og en impulstryk.

Se vedlagte tegning.

Ser tegning korrekt ud?

Her er lysdæmper fra LK

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98767_04.pdf

På forhånd tak...

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har haft flere indlæg om korrospondance, Jeg forstår ikke hvad spørgsmålet er denne gang.

Du kunne jo med lige så stor ret tegne det med 8 korrospondance og 4 lamper for at gøre det lidt mere indviklet.

Der skal ihvertfald ikke ikke stå N eller F på nogen af korrospondance afbryderne. Ligeledes er symbol for korrospondance ikke helt korrekt.

Så selve tegningen kommer nok ikke op på middel i karakter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Helt enig med el vvmand.... Og mon ikke at du for en sikkerheds skyld skulle følge bare en smule lovgivning på dette område og så lade en elektriker montere det her korrespondance for dig, sådan bare for n sikkerheds skyld og dette uden risiko for nedbrænding af hus og evt personskade....
Din tegning ser rigtig ud, lige bortset fra at der ikke skal stå N på de korrespondance afbrydere, det er tændledning fra afbryder til lampe, og mellemledning mellem afbrydere

Kiprelæ................


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for hjælpen! 

Bortset fra det jeg har mærket min tegning med F og N forkert som el mand siger, er det ikke ok som det er? Skal men har kiprelæ/ kiptryk eller kan men bar nojes med lysdæmper og impulstryk?

På forhånd tak! 

Annonce

Din tegning viser 3 seperate tændinger... det eneste de har til fælles er fase og nul, så du kunne for den sags skyld have lavet de 2 korrespondancer forskelllige...

 

Når jeg skrev kiprelæ er det fordi i mange tilfælde er det nemmere/billigere at lave en kiptændning, istedet for de gamle korrespondance tændinger, ikke mindst hvis der skal mere end 2 kontakter...    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Henriks tegning viser de 2 måder man må lave korrespondance på. Den øverste A korresp. og den nederste B korrosp. Det du tegner er som den nederste, bare gentaget 2 gange. Det sidste afsnit er lysdæmper med ekstra tænding. Når man oftest bruger B korresp. er det for at have en fase begge steder hvis man skal have stikk. eller skal sløjfe videre til anden afdeling af inst.

Virker det efter tegningen - JA
Kan kabler trækkes direkte efter tegning - NEJ



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis