Nyt stik på gammeldags telefon

Har købt en gammeldags telefon i ved med drejeskive, problemet er bare at stikket der skal ind i kontakten er outdatet.

Så jeg vil høre om i ved, om man selv kan skifte ledningen i telefonen ud med en ny der passer i stikket i væggen????

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på lds.

Det kan man sikkert, men det er måske lettere at klippe stikket af og sætte et nyt på. Når nu telefon skal være gammeldags kan det jo ikke nytte at ødelægge den med en moderne ledning.

Hvis du tager et billede af stik i væg og den på telefon, kan jeg bedre vejlede dig.

Trykker du på "svar på indlæg" er der en værktøjsbjælke øverst, vælg den længst til venstre "´billeder" og følg vejledning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil gætte på at dit vægudtag er til et RJ-45 stik, de små firkantede gennemsigtige typer med 4 poler.

Din gamle telefon har nok et klassisk rundt KTAS-stik med 3 flade ben, to lodrette og et vandret foroven som et omvendt U.

At sætte et RJ-45 på det gamle kabel tror jeg ikke på, RJ-45 kræver fladkabel med bestemte dimensioner for at man kan klemme det på.

To muligheder:
1: at finde et KTAS/RJ-45 adapterkabel et sted.
2: at skifte kablet komplet som du selv er inde på.

Det er kun nødvendigt at forbinde de to ledninger fra de to lodrette ben på KTAS-stikket (som regel rød og blå), det vandrette ben (som regel gul) bruges ikke til noget

MvH,

Bent.
Kan ikke vedhæfte billede fra min mobil prøver lige fra oven når jeg kommer på, men Bent det er nemlig sådan et lille stik der er i væggen ...
Jeg vender lige tilbage
Men hvis det er burde man godt kunne skifte hele ledningen så ikke?

Du kan købe en adapter ledning som går fra rj45 til gammelt 3 polet tlf stik

Men det kan også være et rj11 stik du har og så ser den sådan ud...

Forskellen på de to rj stik er at rj45 typisk bliver brugt til data (se på bagsiden af din stationære computer) og rj11 er til telefoni.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Men kan man bruge en gammel analog telefon på det digitale net ??.


   elektriker fra jævnstrømmens tid

det er stikkene 

Skrevet af BamBam på 29-03-2015 13:18

det er stikkene 

Du kan erstatte stikket i væggen med et der passer til det gamle stik. Du kan sandsynligvis også købe et stik med et R11 stik (det i væggen) i den en ende og et "gammel" hunstik i den anden ende. Det bruges, når der skal tilsluttes telefoner til bredbåndsroutere.

Noget helt andet er, om du kan bruge en telefon med drejeskive.

 


fase

vil det sige, man ikke kan bruge den adapter der er linket til, længere oppe??? Ja undskyld, har ikke en skid forstand på det der 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis