Dynastarter

hej sgr her i gennem en til rep a dyna starter den jeg har bliver varm og kan ikke dreje svinghjulet rundt

venligst lasse

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at pille kullene ud af den, det kan være dem der skal skiftes.

Prøv ellers selv at skille den ad. Det er ikke så svært, hvis du hele tiden lægger mærke til hvordan du gør, og gerne tager billeder hele tiden.

Det kan osse være kommutatoren (den runde med alle kobberpladerne på), som skal renses, pudses -og kul skiftes.

Hvis du skiller den ad finder du osse ud af om lejerne har det godt.

Prøv bare.

Venlig hilsen
Knud
Har du ikke mod på at lave det selv, så afmonter den, og lever den ind til en autoelektrikker, så kan de teste og reparere den.
Hej

Det er sikkert lejerne, der er brændt sammen. Har selv prøvet det. Den skal til en fagmand og selvfølgelig have nye kul og renset kommutator . bliver det for dyrt, er der en, der hedder EFEL, som kan erstatte den gamle.

1691

hej 1691

hvor og hvordan finder jeg EFEL

lasse

Annonce
Hej

Masnedø Marine Center (www.mmc.dk) har et helt Dyna-sæt med relæer.

Varenummer: 740824

Slå op på deres hjemmeside og skriv dynastarter i søgefeltet.

1691

hej igen 1691

jeg har nye relæer og en brugt dynastarter som skal have nye kul m.m på dyna starteren er knækket et beslag men håber det kan svejser i støbejern

det jeg søger er en der kan repere det altså kun dynastarteren

lasse

Så må du søge lidt på nettet efter en starter-dynamomand. Der var engang en på Buddingevej i Lyngby, men om han stadig er aktiv, ved jeg ikke. Men få en priside først.

1691
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis