Reklamationsret ved leveret drivhusglas.

Hej allesammen.

Min kone og jeg er kommet i en røv dum situation.

Historien kort.

Vi bestilte og betalte for et drivhus på xl-byg´s hjemmeside.

Drivhuset bliver leveret af fragtmand direkte fra juliana drivhuse i Odense.

Da vejret var noget øv, fik vi påbegyndt arbejdet 4 uger efter levering.

Da jeg skiller træpallen med glasset ad, viser det sig at 23 glas er flækket.

Vi er godt klar over vi burde have kontrolleret varen ved levering, for, MAN SKAL IKKE STOLE PÅ NOGET/NOGEN !! 

Jeg kontakter så xl-byg. Han kontakter juliana der siger at jeg har skrevet under på fragtbrevet og det betyder jeg har modtaget og kontrolleret varen. og desuden har de (juliana) 7 dages reklamation på glas.

Jeg ringer selv til juliana, og får samme smørre. Må indrømme jeg er/var mundlam over den manglede kundeservice og vilje til at finde en løsning.

Vi har talt om det og er i tvivl om, om det er xl-byg eller juliana der burde erstatte en leveret defekt vare ???

VI har købt at XL-BYG , og XL-BYG har købt af JULIANA. SÅ det burde vel være xl-byg der burde hjælpe os ?

Så vidt vi kan læse os til på nettet, så gælder købeloven OGSÅ på drivhusglas. og IKKE de 7 dage som juliana siger.

Så nu står vi med valget mellem pest eller kolara. Vi kan have et drivhus hvor 23 glas mangler, eller købe nye glas til ca 75kr stykket. Det er selvfølgelig alle de glas med "skæve mål" der er flækket. Derfor ca 75 kr ifølge et nærliggende glaslager.

Vi står begge nu og er total frustreret og konen er lige ved at tude.

Er der nogen der ved noget ang. de "7 dages reklamationsret" ?

Og er der nogen der kan give et råd ???? 

Hilsen os der er FANDENS frustreret


 The day you quit is the day you lose.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er forskel på om det er transportskade eller reklamationsret. Transportskader er sket under transporten, det er det du har skrevet under på. Normalvis er det synlige skader man skriver under på, dvs hvis skaden er sket inde i en papkasse, og papkassen ikke har buler, skader eller lign. kan man roligt skrive under. Vognmanden vil ikke vente til at du har pakket alt ud og kontrolleret samtlige dele for skader, ridser osv.
Reklamationsret dækker produktfejl.
Jeg ville prøve at ringe til Juliana og forklare at der ikke var synlige skader eller andet at se udefra, og det derfor er sket under transporten.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Der er nok ikke noget at gøre ,den trækasse har jo nok været en tur på gulvet , i skulle have taget nogle billeder af kassen med de ødelagte glas som muligt bevis.

Hvis glassene er knækket på midten så kan de godt bruges sat sammen med glas nødreperationstape på begge sider , det er en her og nu nødløsning på den korte bane.


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Men det er XL du har købt af, og derfor er det dem, som er ansvarlig over for dig.
Hvor XL har købt varerne er egentlig dig uvedkommende.
Så brok dig til XL, og gør det højt og klart.

Venlig hilsen
Knud

1) Du har købt en vare af XL ergo er det XL du har en sag med. Hvem XL har af leverandører og transportører burde være dig uvedkommende. 

2) Har du en god indboforsikring kan din sag måske være omfattet af dækningen, og så overgår sagen til et mellemværende mellem dit forskringsselskab og XL.

Vi er også nået frem til, at vi har handlet med xl-byg, så derfor er det xl-byg der skal erstatte de glas. At de forsøger at tørre den af på juliana er så deres problem ( blev jo mit alligevel )
Jeg talte med xl-byg sidste gang Torsdag formiddag, og har ikke hørt fra dem siden. Ufattelig dårlig kundeservice.
SIdste ord er ikke sagt i denne sag, hvis jeg ikke har hørt fra dem Tirsdag kl 12, kører jeg ud til xl-byg med min faktura og forlader ikke stedet før de har fundet en løsning.
Fra min side at se, så er sagen krystalklar. De leverede et defekt produkt, og så derfor erstatte det.
Tillader mig at lave update på denne tråd når der er nyt i sagen.
Ha´ en go´ Søndag

 The day you quit is the day you lose.
Annonce

Ren juridisk (købeloven) så har i en meget dårlig sag , desværrer ......


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 29-03-2015 09:56

Ren juridisk (købeloven) så har i en meget dårlig sag , desværrer ......

 

Hej Svend. 

Vil du uddybe ?  

 


 The day you quit is the day you lose.

Svend mener vel, man skal kontrollere varen når den modtages, og senest klage efter en uge.
Og lige netop en levering indeholdende så meget skrøbeligt glas, burde du have tjekket hurtigst mulig.
Da det er en transportskade, havde det været en fabrikations fejl, ville det være en anden sag.

Vi fik leveret nogle køkkenskabe med glaslåger (hos XL), opdagede jeg da de blev pakkede ud, (samme dag) at den ene glaslåge var smadret, ringede til Xl de sendte en ny låge uden yderligere spørgsmål. (blev leveret af et køkkenfirma)

Hvis det var sådan at man kunne få glas erstattet 4 uger efter modtagelse som var i stykker , så ville det åbne for et kæmpehul af krav fra nye drivhusejere som er uheldig med isætning af glassene , hvor der tit går en hel del til , det ville danne præcedens , og koste brancen mange  penge .

Jeg forstår godt at i er frusteret , men der er nok ikke noget at komme efter.


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Hvis det var sådan at man kunne få glas erstattet 4 uger efter modtagelse som var i stykker , så ville det åbne for et kæmpehul af krav fra nye drivhusejere som er uheldig med isætning af glassene , hvor der tit går en hel del til , det ville danne præcedens , og koste brancen mange  penge .

Jeg forstår godt at i er frusteret , men der er nok ikke noget at komme efter.


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis