Hej allesammen.
Min kone og jeg er kommet i en røv dum situation.
Historien kort.
Vi bestilte og betalte for et drivhus på xl-byg´s hjemmeside.
Drivhuset bliver leveret af fragtmand direkte fra juliana drivhuse i Odense.
Da vejret var noget øv, fik vi påbegyndt arbejdet 4 uger efter levering.
Da jeg skiller træpallen med glasset ad, viser det sig at 23 glas er flækket.
Vi er godt klar over vi burde have kontrolleret varen ved levering, for, MAN SKAL IKKE STOLE PÅ NOGET/NOGEN !!
Jeg kontakter så xl-byg. Han kontakter juliana der siger at jeg har skrevet under på fragtbrevet og det betyder jeg har modtaget og kontrolleret varen. og desuden har de (juliana) 7 dages reklamation på glas.
Jeg ringer selv til juliana, og får samme smørre. Må indrømme jeg er/var mundlam over den manglede kundeservice og vilje til at finde en løsning.
Vi har talt om det og er i tvivl om, om det er xl-byg eller juliana der burde erstatte en leveret defekt vare ???
VI har købt at XL-BYG , og XL-BYG har købt af JULIANA. SÅ det burde vel være xl-byg der burde hjælpe os ?
Så vidt vi kan læse os til på nettet, så gælder købeloven OGSÅ på drivhusglas. og IKKE de 7 dage som juliana siger.
Så nu står vi med valget mellem pest eller kolara. Vi kan have et drivhus hvor 23 glas mangler, eller købe nye glas til ca 75kr stykket. Det er selvfølgelig alle de glas med "skæve mål" der er flækket. Derfor ca 75 kr ifølge et nærliggende glaslager.
Vi står begge nu og er total frustreret og konen er lige ved at tude.
Er der nogen der ved noget ang. de "7 dages reklamationsret" ?
Og er der nogen der kan give et råd ????
Hilsen os der er FANDENS frustreret