Reklamationsret ved leveret drivhusglas.

Hej allesammen.

Min kone og jeg er kommet i en røv dum situation.

Historien kort.

Vi bestilte og betalte for et drivhus på xl-byg´s hjemmeside.

Drivhuset bliver leveret af fragtmand direkte fra juliana drivhuse i Odense.

Da vejret var noget øv, fik vi påbegyndt arbejdet 4 uger efter levering.

Da jeg skiller træpallen med glasset ad, viser det sig at 23 glas er flækket.

Vi er godt klar over vi burde have kontrolleret varen ved levering, for, MAN SKAL IKKE STOLE PÅ NOGET/NOGEN !! 

Jeg kontakter så xl-byg. Han kontakter juliana der siger at jeg har skrevet under på fragtbrevet og det betyder jeg har modtaget og kontrolleret varen. og desuden har de (juliana) 7 dages reklamation på glas.

Jeg ringer selv til juliana, og får samme smørre. Må indrømme jeg er/var mundlam over den manglede kundeservice og vilje til at finde en løsning.

Vi har talt om det og er i tvivl om, om det er xl-byg eller juliana der burde erstatte en leveret defekt vare ???

VI har købt at XL-BYG , og XL-BYG har købt af JULIANA. SÅ det burde vel være xl-byg der burde hjælpe os ?

Så vidt vi kan læse os til på nettet, så gælder købeloven OGSÅ på drivhusglas. og IKKE de 7 dage som juliana siger.

Så nu står vi med valget mellem pest eller kolara. Vi kan have et drivhus hvor 23 glas mangler, eller købe nye glas til ca 75kr stykket. Det er selvfølgelig alle de glas med "skæve mål" der er flækket. Derfor ca 75 kr ifølge et nærliggende glaslager.

Vi står begge nu og er total frustreret og konen er lige ved at tude.

Er der nogen der ved noget ang. de "7 dages reklamationsret" ?

Og er der nogen der kan give et råd ???? 

Hilsen os der er FANDENS frustreret


 The day you quit is the day you lose.
Hej allesammen. Min kone og jeg er kommet i en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ups en gang ville være nok........................................


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Så fik sagen en afslutning.
xl-byg påtog sig ansvaret og har i dag hentet nye glas ved den lokale glaspusher.
Når det er 3. håndssalg (tror jeg det hed) så var der andre reklamationsregler, så jeg fik mine glas.

 The day you quit is the day you lose.
Så skinner solen igen i det lille hjem. Tillykke

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ved det nu er lige meget, men alligevel.
Vi købte et 9m2 i Bilka, og efter 3 uger begyndte jeg at samle. Da jeg nåede ind til midten af kassen, var der revnet 6 ruder.
Sendte en mail til Bilka, og 3 dage efter stod der en pakke med nye glas, samt 2 extra, som de skrev, jeg kunne jo være uheldig.
Se det kaldes service så det slasker, og nej, jeg har intet med Bilka at gøre udover at handle der
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis