Fræser vil ikke trække rundt

Min gamle fræser, Texas lilli 310 er stoppet med at fungere! Det duer ikke! 
Under fræsning, stoppede den med at trække rundt og gik i stå! Jeg kan godt trække skæret baglæns rundt, men ikke forlæns. Træksnoren (hedder den det?) kan ikke trækkes rundt. Kilremmen kan kører både baglæns og forlæns uden problemer. Har tjekket skæret for om der sad snor e.lign. i det, der er ingen ting. Så er lidt i tvivl om hvad det kan være. Er det motoren eller gearet mon? 
 


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jacko på 23-03-2015 18:02

Min gamle fræser, Texas lilli 310 er stoppet med at fungere! Det duer ikke! 
Under fræsning, stoppede den med at trække rundt og gik i stå! Jeg kan godt trække skæret baglæns rundt, men ikke forlæns. Træksnoren (hedder den det?) kan ikke trækkes rundt. Kilremmen kan kører både baglæns og forlæns uden problemer. Har tjekket skæret for om der sad snor e.lign. i det, der er ingen ting. Så er lidt i tvivl om hvad det kan være. Er det motoren eller gearet mon? 
 

Dit kald om hjælp syntes mig desværre lidt kryptisk.

Men hvis du ikke kan få motoren til og roterer når du trækker i snoren er der sket et eller andet med den.

Når du drejer på fræserknivene eller remhjulet skal modparten følge med og det er ligegyldigt om det er frem eller tilbage. Sker det ikke er kæden inde i mellem knivene og remhjulet knækket og du kan så tydeligt høre den ligger rasler rundt. På de helt gamle fræsere kan kædehuset boltes fra hverandre så kæden kan udskiftes/samles igen. På de nyere modeller er huset desværre svejset sammen.

Vil anse begge fejl på samme tid for usansynligt, det svarer i mine øjne nogenlunde til at lave en omvendt tretner i tips.

Håber ovennævnte kan hjælpe dig videre. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis