Korrespondance

Hej, jeg er blevet helt blind i en korrespondance jeg skal have lavet, jeg skal have korrespondance 1 til at tænde lampe 1 og 2 og slukke på korrespondance 2 hvordan skal mit kabel træk være.

Billed viser hvordan det opsat

På forhånd tak


Martin O
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De kabler der skal bruges kan trækkes på mange måder. Det kommer an på hvad der er mest praktisk i forhold til placering i huset, og hvor du har din fase og nul tilgang.
Hvis vi kun ser på korrespondancen, og ikke på stikk. ved dem. Kunne man trække fra korresp. 1 til korres. 2 med et 3 leder kabel og 2 leder derfra op til lampe 2 og videre til lampe 1 med 2 leder. Hvis tilgang kommer ind i lampe 2. Men det vil sikkert være upraktisk, da der sikkert er døre imellem k1 og k2 , og det er lettere at trække på loftet.
Desuden skal der jordledning med, og måske fase ledning videre i huset.
Så lidt mere omkring hvad der er af muligheder, om kabler er trukket, om det er en gang o.s.v. ellers bliver det gætværk i blinde.
Og det er naturligvis en del af den faste installation som er autorisationskrævende arbejde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du spurgte om kabeltræk ??

Hvor langt er du henne i elektriker uddannelse ?

Kunne du ikke spørge en af svendene ? eller på skolen ?

Brun = fase  skal i begge korrospondancer ( ikke i P klemmen, som er rød ved fuga)

Sort = tændledning skal i begge korrospondancer (ikke i P klemmen, som er rød ved fuga) og så skal den være tændledning til begge lamper.

Hvid = korrospondance ledning Skal i begge korrospondancer (P klemme== den røde ved fuga )Skal samles i begge lampesteder uden at have forbindelse til andet.

Lysblå = Nul Skal i begge lamper og evt. stikk. ved korrosp.

gulgrøn Skal i jordleder i begge lamper og evt stikk. ved korrosp.

Se i øvrigt en af de andre aktive emner lige nu om korrespondance. Der har Pink henrik indsat et diagram. som viser både A og B korresp.

Den jeg forklarer her er B korresp.hvor man har fasen nede i begge afbrydere

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
mange tak for svar

Martin O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis