Polo 1,6 årg 1998 kobling

Er der nogen der ved bedre en mig ang, kobling i en polo fra 98 det skulle være en selvjusteret men koblingen skal hel i bund for at der kan kobles ud og så kan det ske at det stadig er svær at få den i både 1og bak gear er der slet ingen mulighed for at stramme den op, det koste vil en bondegård for at få en ny kobling sat i.

Fj
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke en Polo, men er det en hydraulisk betjent kobling, kan fejlen ligge i hoved eller slavecylinger (eller luft i systemet). Er den med kabel, kan det være et defekt kabel, eller en justering kan gøre det.



Nu kender jeg desværre ikke en Polo, og ved ikke om dit kabel kan justeres. (det kan være inde i bilen, eller ude ved koblingen)

Hvis du kan komme til at se armen der går ind i koblingshuset, så få en til at træde koblingen langsomt i bund, er der bevægelse i armen hele vejen, er det nok "indvordes" det er galt.

Så vidt jeg erindre er det normalt et selvjusterende kabel der sidder på dem orginalt. Hvis kablet er ved og knække eller den automatiske justering går fast virker selvjusteringen ikke mere. Vil foreslå dig, siden du spørger på LDS, at købe et nyt uorginalt kabel og sætter det på. Prisen er efter fri hukommelse under to vuffer og kan klares med lidt fingersnilde fra motorrummet/kabinen uden værktøj.

Pøj pøj med projektet. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kan nemt være fit kabel, de er kendt for at gå i stykker, i ny og næ.
Men desværre er de motorer også stort kendt for at æde krumtaps lejer, altså de sideværts.
Prøv, med motoren stoppet, at koble ud og drej så nøglen.
Gør det samme med koblingen sluppet.
Hvis den lyder mere anstrenget med koblingen trådt ned, så er motoren færdig.
Jeg håber selvfølgelig at det kun er kablen der skal skiftes.

Fj
Det var der jeg ville starte, mest pga det kun koster et par hundrede.

Kablet skal blot lirkes nede ved pedalen, du skal helt ned på ryggen. Og du skal ha afmonteret det plastik nede ved pedalerne. Meget nemt.
Så trækker du blot kablet ud i motor rummet. På gearkassen pilles kablet op af holderen også af armen.

Det nye kabel monteres så modsat, husk st få gummi bælge på, ind imod kabinen.
Og så det vigtige, og det er MEget vigtigt.
På det nye kabel, sidder "klumpen" altså selve selv justeringen. På dette sidder en hvid plastik ring.
Dette er rn lås, og den må absolut ikke afmonteres, før kablet er færdig monteret. Når denne afmonteres strammer kablet sig.
Her er det vigtigt du lige prøver at rykke lidt i tvivl begge sider af selv justeringen, så kablet justeres helt ud.
Ellers hopper det af, når du trykker på koblingen. Og så er kablet færdigt.
Har heldigvis et grav jeg kan fikse det i, så risikere jeg da ikke at jeg ikke kan komme op ,når jeg komme ned på ryggen at ligger

Fj
Hehe tror faktisk ikke graven er en fordel, man skal nærmest slænge sit stive legeme, ind i bunden af bilen.. Men korrekt vejen der ud fra er lang :-D
Måske man skal have sele og et fjernbetjent spil til at hejse sig op med
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis