Første hus - let slibning af aske-parket

Hej,

Min kone og jeg har købt vores første hus, og selvom det nu er i fin stand, er der naturligvis masser af gode projekter at gå i gang med. 

Først og fremmest vil vi slibe gulvene, da de er ret slidte. Det er (så vidt jeg kan se) parket af asketræ, der er tidligere ludbehandlet. Jeg tror dog kun de trænger til en opfriskning for at blive pæne, så derfor tænker jeg bare at lave en let slibning med mellem-fint sandpapir - herefter ludbehandling og evt. finslibning.

Overfladen tænker jeg at behandle med sæbe, men jeg er åben for forslag.

Kan i vejlede mig i, om min plan er god og om der er ting jeg skal være særlig opmærksom på?

Jeg har tænkt mig at leje en rondelsliber og en kantsliber.

Jeg ser frem til jeres input.

Theis

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske jeg gjorde noget forkert, men min erfaring er, at en rondelsliber ikke er anvendelig til andet en finslibning af gulve. Udgifter til leje af maskiner er en ting. Men slibepapir o.l. løber nok op i samme beløb. Så min erfaring er, at det dårligt kan svare sig at gøre selv. Jo mindre areal du skal have slebet, jo tungere vil udgifterne til leje bonge ud. Jeg lagde selv mine gør det selv kræfter i andre projekter, da jeg købte nyt hus i efteråret. Fik slebet og lakeret 100+ kvm gulve for 9500. Samme pris for oliebehandling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis