regnvandstønde direkte fra 2 nedløb

Hej,

Håber i kan hjælpe herinde :-)

Jeg har bygget et legehus, hvor jeg vil have sat tagrender på og disse skal gå direkte ned i én regnvandstønde. Dog kan jeg ikke finde andre muligheder end at det skal være en af disse "ventiler/studser" der bliver brugt som overløbs ventil, og de fylder helt vildt - og er ikke praktiske i mit tilfælde

Ideelt ville jeg gerne om det kunne lade sig gøre direkte fra tagrende ned i en, evt 1", haveslange og så direkte ned i tønden (der så skal samle fra begge ragrender)

Nogen idéer?

-Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg forstår ikke rigtigt... du siger du ikke har plads til en nedløbsventil  fordi den fylder for meget? Den er kun nogle få cm større i diameter end nedløbet, og så sidder der selvfølgelig en slange på den, over til tønden. 

Du skal jo huske at lave et overløb, for hvad vil du gøre med vandet når tønden er fuld? 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kan du sætte et rør op så vandet fra begge tagrender løber i og derfra i tønden, så laver du et dybt hul som du fylder med sten (en mini faskine) hvor det overskydende vand kan rende hen. Overløbet kan laves med en helt alm haveslange, hullet skal bare være lidt mindre end slangen, for at det bare er en lille smule tæt, gør slangen varm så smutter den nemt i. Nu ved vi jo ikke hvor stort et legehus du har, lad os nu sige det er et almindelig standart størrelses legehus, så er det ikke store mængder vand den samler sammen.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis