Varme i bænk i baderum ?

Hej

Skal til og bygge en bænk som skal være inden i brusenichen og havde tænkt der også skulle varme i den da jeg aligevel skal have lagt varme i gulvet i hele hytten !

Men hvordan laver jeg det bedst ? og er luften svær at få ud når varmerørene lige pluselig ligger 30 cm over de andre slanger ?

Jeg havde tænkt mig atstille en multiplade på højkant op imod 2 vægge og en bagvæg med noget rivent inden i og så binde slangerne op på det og fylde hullet op med beton og så fliser på bagefter

 

Mvh Allan


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har varme i en mur i køkkenet. Det er slanger der går op i 3 hårnåle buer, det er direkte fjernvarme så der er masser af pumpetryk. Hos min datter og svigersøn har de varme i en væg, på badeværelse hvor håndklæder hænger, de har gasfyr med lukket system, men det går også fint.
Det er ikke svært at få luft ud. Har du blandesløjfe lukker du for alle andre kredse medens pumpen kører for fuld kraft, så skal den nok få luftbobler sendt med hen til udluftning. Alternativt kan man skylle systemet igennem med vandværkstryk ind til luften er ude.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var da en god idè. Elman er det lovligt at lave varme direkte i en væg?

Har faktisk også tænkt på at lave det i en væg, men gik borte fra det da jeg tænkte at det nok ikke var så smart. Og giver det ligeså godt som en radiator?

Jeg tror ikke det er ulovligt, VVS manden hos min datter har lavet det masser af gange. Det varmer langt fra som en radiator, 1. er det på gulvvarme, og dermed lavere temperatur, 2. har en væg ikke overflade som en bugtet 2 lags radiator.
Min halvmur i køkkenet giver den fordel at det er godt at sidde med ryggen op ad. Men bagdelen er at der er noget varme i de underskabe der står på køkkensiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis