Ny gipsvæg - hvordan ?

Jeg skal bygge en ny gipsvæg for at dele et loftsrum op. I den forbindelse er der nogle ting, jeg er i tvivl om:

1) Skal jeg isolere den? Der skal typisk være samme temperatur i begge rum, er det så nødvendigt at isolere ?

2) Jeg skal have flyttet eksisterende kontakter og have nye stik op. Hvornår er det rigtige tidspunkt at få elektrikeren på besøg ? Når jeg har bygget skelettet og sat plader på den ene side ?

3) Jeg skal have et tv til at hænge på væggen, så jeg overvejer at beklæde væggen med en mdf plade først og så et lag gipsplader uden på - for at få noget solidt at skrue tv beslaget op i. Giver det mening, eller er der en bedre måde ?

På forhånd tak for hjælpen til en amatør

/Dennis
Jeg skal bygge en ny gipsvæg for at dele et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/10492' class='af-profile-link'>Koluda</a> på 24-03-2015 21:04
Okay, det er bare en stump bagved TVét du mener, jamen så har jeg misforstået noget ja.

Enig, gipsplugs holder fint til en TV også selvom det skulle være et på 100kg, det sidder jo normalt i 4-6 plugs.

Glasfiber strimler må ikke anvendes længere andet end GDS folk, har vist været sådan i 10 år snart, med ved godt flere maler har glemt dette, da de ikke vil anvende papir stimler, som ellers er væsentligt bedre, og eneste armering af producenterne acceptere i dag, da glasfiber strimler ikke har samme styrke, og derfor har givet problemer med revner i samlingerne.


Godt, så er vi enige
Skal lige siges at jeg ikke lige har vist mærke i om det er glasfiber eller papir strimler

Mvh. Christian M
 

Ved ikke, om jeg er årsag til misforståelsen, men jeg vil da lige tilade mig at citere  fra mit første indlæg

"...to lægter "ryg mod ryg" og skrue en stump krydfiner fast."

Det har jeg gjort flere gange end jeg har lyst til at tænke på.

Faktisk har det ofte været beskrevet på tegningen, f.eks. ved montering af automatiske skydedøre o.lign. så nu er det nærmest en refleks, hvis jeg ved, hvor der skal hænge noget tungt.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også