Solceller med 2015 pulje - Forskel på kvalitet?

Hej alle,

Jeg er igang med at prøve at se om jeg kan nå at få del i staten's solcelle pulje. Jeg har dog i forvejen et stort forbrug på 7000 kwh om året, så det vil nok være ganske fint at have en anlæg der kan hjælpe på regningen.

Jeg har forsøgt at læse en masse på nettet, men er utrolig meget i tvivl om de forskellige producenter og hvad forskellen egentlig er imellem de forskellige.

Det er f.eks. muligt at få et 6 KwP anlæg til omkring 70.000 inkl. montering, men også helt op til 140.000 inkl. montering, hvor det ikke helt fremgår hvad den reelle forskel er.

Jeg er med på der er forskel på ydelses i solcellerne, men jf. http://www.bolius.dk/test-her-er-de-bedste-solceller-20622/ men når man så taler om dobbeltpris for anlægget, så er jeg straks mere i tvivl.

Nogen der kan hjælpe med forskellen på de forskellige anlæg man kan købe? 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er meget forskel på garantien på de forskellige solpaneler.
Ydermere er der forskel på hvordan de virker, Nogle solceller kræver at der er fuld sol på alle panelerne for at systemet kører, andre kan godt køre med sol på halvdelen af panelerne.
Vedr. garantien er det også vigtigt at få valgt en producent der ikke umildbart går konkurs, som eks Feiyue gjorde, det kan betyde ugyldig garanti.
I mange garantibestemmelser er det producenten der hæfter for garantien.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis