Havetraktor Husqvarna Z246 Zero Turn

Hej alle sammen,

Jeg har fundet ud af at jeg fra USA kan købe en Husqvarna Zero Turn Z246 plus told og fragt til ca. 28.000DKK. Se maskinen af dette link: http://www.mowersdirect.com/Images/Husqvarna-967-32-39-03-Lawn-Mower/i15281.html

For at sikre mig at jeg kan skaffe reservedele har  jeg kontaktet Husqvarna DK, som oplyser at jeg ikke kan være sikker på at kunne skaffe nye remme til klippe bord og nye ydro-Gear transmissioner, hvis de skulle stå af.

- Kan det passe?

- Nogen forslag til hvor man eventuelt kan finde sliddelene hende ved at gå helt udenom Husqvarna og deres forhandlere?

- Nogen som kan finde mere detaljerede infor om hvad sliddelen heder og hvemd er eventuelt producere dem, hvis ikke det er Husqvarna selv?

Har en mistanke om at Husqvarna DK siger de ikke kan skaffe delene, da de er mere interesserede i at sælge mig en ny Husqvarna Rider-havetraker i DK

MVH Claus

 


Claus Nygaard Jensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ikke ud til at Husquarna lagerfører modellen her hjemme, så der har du forklaringen på deres forbehold. 

Du bør nok også være forberedt på og skulle betale moms af hele beløbet også. 

Remmene og knive til modellen vil jeg formode du kan finde her hjemme når du står med dem i hånden.  Hydro-Gear transmission burde ikke sådan lige gå til.   Men hvorfor ikke bestille den hvor du har købt klipperen hvis ................osv. ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Velkommen til!

I dit sted ville jeg bestille rigeligt med ekstra remme og knive med ved købet. Det er garanteret væsentlig billigere i USA, selv med den høje dollarkurs. Jeg bilder mig ind, at det hele laves i USA
Min erfaring med Husquarna er, at de har et betydeligt forbrug af de nævnte dele, og glem alt om billige standardremme. De tåler ikke at blive klemt af drivruller osv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak de svar som allerede er kommet...

@ Nitter, det er korrekt at Husqvarna ikke sælger eller lagerføre Zero Turn havetraktore i DK for tiden.

@ ktm, tak for deling af dine erfaringer.

Til info har jeg skrevet lidt frem og tilbage med med forhandleren i USA og Husqvarna DK, hvilket kan ses nedenfor:

Skrevet til den amerikanske forhandler:
"I have just spoken with Husqvarna Denmark, who say they can not guarantee that they hold spare parts for the model Z246.

Therefore I want and know if the machine should break when I get it to Denmark, whether it is possible to buy spare parts of you? For example, a new Maintenance-Free Transmission?"

Svare fra forhandler:
"We do not sell parts but you can call a local dealer in your area and they will be able to order anything for you."

Husqvarna DK skriver:
"Jeg er glad for at høre, at du er glad for vores produkt. Usa er jo et kæmpe stort marked for Zero-turns, men det er Europa ikke, det vil sige, at der er lavet rigtigt mange modeller til det amerikanske marked, som ikke findes i Europa. Z246'eren er en af dem, den deler mange reservedele med de modeller, som vi har haft herover. Men der hvor forskellen ligger er motor, klippebord og transmissioner. Jeg har lavet en test udfra en tegning jeg fandt på vores amerikanske hjemmeside, og desværre er der nogle reservedele, som ikke kan fås i Europa bla. klipperem og blæservinge til transmissionerne. Jeg ved ikke, om de reservedele kan bestilles via amerikanske hjemmesider, men jeg tror den største udfordring vil være reservedele til transmissioneren, hvis de skal renoveres på et tidspunkt."

Claus Nygaard Jensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis