Montering af dør i dørkarm.

Jeg har lavet en let skillevæg i gips. Stål, og 2 lag gips på hver side.

Nu skal jeg have monteret dørkarmen i dørhullet.

Der er forborede huller i karmen, som er skjulte når døren er lukket.

Men disse huller sidder jo ikke midt for, så hvis jeg bruger dem rammer jeg ikke stål profilen, men lige i ynderkanten hvor den også går i gipsen. Det holder jo ikke...

Er jeg nød til at lave nye huller midt i karmen? Eller er det andre løsninger?

(Der er naturligvis forstærket med træ i stålprofilen, så det kan bære døren.)

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg har lavet en let skillevæg i gips. Stål, og 2... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 30-06-2020 22:04:02

Jeg har for nylig sat 4 døre i på stållægter. Der ramte de for borede huller fint. Skruer gik lige ind i træet som var blevet fyldt i sidste stållægte. MEN det er måske fordi det er fermacel plader og derfor kun 1 lag.

 Du har helt ret - det var fibergips med 2 lag på den ene side og ét 15mm lag på den anden side (for at det flugtede bedst muligt med eksisterende væg). Det jeg jo ikke havde tænkt over, var at døren kom til at sidde sådan, at skruehullerne i karmen rammer den side med 2 lag og hvad værre var, at karmen i den side (med 2 lag) skulle være plan med væggen (pga. åbningsretning/dørhængsler). Så en atypisk situation.

Kører man helt symmetrisk vægkonstruktion og sørger for at ramme standardmål på karmdybde, så er der aldrig problemer. Dem har jeg heldigvis også prøvet et par stykker af og nu er jeg tilmed en erfaring rigere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis