Kun varmt vand når anden hane er åben

Armaturet i køkkenet vil kun give varmt vand, når der også har været åbnet for det varme vand i badeværelset, men så kan det til gengæld også blive meget varmt. Hvis ikke der åbnes i badeværelset er vandet i køkkenet i bedste fald lunkent. Vi har en varmeveksler. Nogle bud på hvad det skyldes?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob...
og velkommen til... Den er jo lidt "søgt" derfor også et lidt "søgt" svar...
Har du prøvet at rense din pilator på Armaturet i køkkenet.. Det må være det første...evt. en ny på..
Det andet er at prøve at lukke for balofix under bord til det kolde vand, for at se om det ændre noget.. (fejl i armatur)
Mvh Jan
Tak for svar Jan. Jeg er MEGET grøn i gør-det-selv vvs, så har ikke prøvet alverden. Jeg vil prøve at lukke for ballofix og tjekke for snavs. Det ville bare være underligt, hvis det var snavs, da vi sagtens kan få det meget varmt, hvis der åbnes i badeværelset.
Jeg vil tro du har et defekt armatur i badet.
Har dunopdaget et forhøjet forbrug.
Hej Jakob..
Jamen jeg er bestemt heller ikke sikker på det er snavs... men hvis man forestiller sig det har virket ??? hvis der så kommer snavs i din pilator, vil det tage meget lang tid for vandet at komme igennem... det vil betyde at det ikke har en temp. som det jo vil have når det løber ubrudt igennem.... (altså helt ude ved din veksler )... når du så åbner for det varme i badet, så kommer det med fuldt drøn, hvilket får din veksler til at lukke helt op for fjernvarmen... din veksler bliver styret at dif. trykket, og ingen trykfald, ingen varmt vand....
Jeg ved godt der er nogle ting jeg tager for givet, med det råd... at du har fjernvarme... at du har veksler... men hjælper det ikke er den j da blevet ren ;-)
Håber det er til at forstå hvad jeg mener :-)
Mvh Jan
Pilator var noget tilkalket. Det fik jeg fjernet, men det hjalp ikke. Jeg oplever også at temperaturen stiger, når jeg åbner i bryggerset. Der er trykket på det varme vand meget lavt, selvom den sidder umiddelbart efter veksleren, men det må være tilkalkning af armatur/pilator.

Det ser ud som om trykket er for lavt, så veksleren ikke opfatter trykfaldet. Er det noget man kan justere på sådan en veksler? Armaturet i køkkenet er knap 3 år gammelt og samme alder som det i badeværelset, men i badeværelset er der ikke problemer med varmt vand.

NB. Jeg kan ikke huske, det har været bedre, de tre år vi har boet her.
Annonce

Hej.

Hvordan er trykket på det varme vand alene i køkkenet. Hvis det virker lavt, så prøv at pille mundingen af armaturet med evt. net og filtre. Hvis det så er lavt, må du ned og skrue slangen/røret af afspærringshanen og tappe i en spand. Jeg har oplevet et sted, hvor afspærringen spærrede for meget. Det var den type med omløber til åbne og lukke.

mvh


 varmetossen

Hej Jakob..
Vi lige høre om din veksler er en Redan akva vita ???
Men prøv som Klaus siger, at pille pilatoren af og se om det hjælper ?
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis