12V LED dæmp med control/regulering

Hejsa Forum

Jeg har googlet meget, og spurgt, men aldrig helt blevet oplyst.

Jeg har installeret 25 stk MR11 spot i min gang. De skal gerne equiperes med 200lm LED spot.

Jeg styrer alt lys med en PLC, så derfor ville jeg gerne kunne kontrollere dæmpningen med et analogt signal (0-10V). Derfor har jeg købt en RELCO ICE LED driver med 0-10V control.

Den transformer benytter noget PWM-modulering kan jeg høre, den summer og sprutter , men ligegyldig hvilken MR11 LED pære jeg sætter på kan den ikke dæmpe ret godt, vel kun ned til cirka 60%

Jeg har prøvet, SUNFLUX, PHILLIPS samt en masse andre dæmpbare 12VLED MR11.

Jeg har kontrolleret, at den kun får 0V når den er dæmpet helt ned.

Hvis jeg i stedet for sætter LEDpæren til en variable PSU, dæmpes pæren helt perfekt med lavere spænding. Tænder meget svagt omkring 7V DC.

Så jeg kunne købe "alm" 12V LED drivere og regulere spændingen på sekundær siden??Eller praktisk bare købe en regulerbar konslutnings beskyttet spændings forsyning?

Alle ledninger er 0.75mm, og den længste er 3 m, og med 230mA forbrug er det største spændingsfald på 0.03 V, så der vil ikke være lysforskel (nogle som tænder før andre)

Hvad er problemet ved en sådan løsning? Nogen siger 12V LED pærer ikke kan lide lavere spænding i længden?

 

Et alternativ er at købe en 230V dimmer til tavlen som kan tage 0-10V og en LED-DRIVER som supportere denne dimmer, også håbe på kompabilitet med en eller anden pære. Det virker bare så uprofessionelt og der er mange ting som måske ikke passer sammen.

Er der nogen som har andre forslag?

 

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis