Skifte gløderør på renault Kangoo (2007)

Jeg har fået målt bilen til fejl på gløderør af værkstedet men ikke fået skiftet noget, De skiftede batteriet i stedet (???)

Fejl :

1. Den starter 3 gang og enkelte gange ikke.

2. Den stopper motoren under kørsel.

 

Nu har jeg fundet gløderør i bilen og købt nye, jeg kommer ikke videre:

1. Hvordan tager jeg strømmen fra gløderørene ?

2. Det ene gløderør sidder tæt på olie låget og er beskidt det er nu renset men jeg kan stadig ikke afmontere strømkabel . forstår ikke systemet, der sidder en plastic clips.


Bornholm er et dejligt sted.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
FINGRENE VÆK - det er IKKE gløderørene du har på billederne men Disel dyserne og pas MEGET på de clips du har fjernet en af de er dyre så skynd dig at montere den igen - gløderørene sidder med en ledning i toppen MEN på PSA motorer er de tilbøjelige til at tære fast og så knækker de nede i topstykket når man forsøger at udskifte dem - gør de det skal toppen af og stumpen fræses ud med specialværktøj så hvis du ikke er ret erfaren mekanikker så bør du ikke selv gå i gang med den opgave men overlade den til et værksted som vil påtage sig opgaven
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej

igen

ALT der har med dyserne at gøre på Commonrail biler som din er  NO - GO  NIX  PILLE

fordi den miondste smule snavs eller urenhed vil ødelægge dysens funktion - hvis rør afmonteres skal dysen proppes af omgående !!  dyserne tåler  IKKE  at tørre ud som de vil gøre hvis du afmonterer dem så skal de opbevares i diselolie for ikke at tage skade  !!  så hvis du er "hobby" mekanikker så er det  FINGRENE VÆK  eller græd og betal !!      

så for din egen skyld  nix pille

hilsner polobjørn 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Jeg har intet afmonteret men leder nu efter de gløderør så jeg i det mindste kan måle om der er samme OHM (modstand ) på dem ..... Her er et foto fra en clio 

http://i43.tinypic.com/25qy91x.jpg

 

Ser ud som om at rør sidder gemt under dyserne og er vanskelige at komme til ? 


Bornholm er et dejligt sted.

Hej

Du kan nok ikke måle gløderør med et ohm meter hvis du ikke har et ret dyrt et men prøv et af gangen med ledningen afmonteret og tag en ledning fra plus batteri og rør toppen af gløderøret og se om det gnistrer - hvis det gør det er glødrør OK

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Jeg vil mene at din Renualt er udstyret med en original motor og ikke en PSA men det ændrer ikke ved at du skal holde snitterne væk fra dyserne.
Hvis motoren går i stå under kørsel er det ikke gløderørene der der fejler,de bruges kun til start og er selv i Norge sjældent i brug.

René
erdit dieselfilter skiftet, det kan være så simpelt

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis