batterier til makita

Mine makita maskiner trænger til nye batterier. Jeg har overvejet at købe dem i Kina, da prisen er meget lavere. Nogen af jer som har erfaring med dette, og kan det betale sig efter moms, toldog gebyr?

 

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt batterier ved batteribyen. Har ikke undersøgt Kina modeller, så lad os høre når du har dem hjemme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej TSE

Om det kan betale sig eller ej afhænger jo af både din købspris og mængden... Jeg mener at tolderne tager en fast minimums pris på omkring 180 kr for toldbehAndling til private.

Så hvis du fx lægger link ind på de batterier du overvejer og måske kommer med den pris i DK du skal give, nogen er bedre til at skaffe rabat end andre.... Så er det lidt lettere at komme med et bud på om der er penge at spare.
Og måske endda nogle der kan råde omkring kvaliteten af de batterier du har tænkt dig.

Mvh Njord

MVH Njord

Et 18v 4mAh 330,69 stk, med fragt.

Et 18v 3mAh 296,17 med fragt.

hvis man holder sig under 1000 kr pr indkøb,skal man kun betale moms, ikke told. Så vidt jeg har forstået. 

Dvs ca 1000 for 2 stk med gebyr og moms. Hvis der ikke er noget skjult

 

Så kan det jo ikke batale sig. Så lærte vi noget i dag:-)

 

Men dem fra Kina er originale, er oem batterierne lige så gode?

Annonce
OEM batterier KAN være lige så gode... Men er det ikke nødvendigvis... Principielt kan de jo også være bedre......

MVH Njord

MVH Njord
Så dvs ren lotteri? :-)
Ja, når du ikke kender noget til hvem der har produceret dem.....
Og du i øvrigt er inde i hvem der producerer kvalitet på på batteri fronten....

MVH Njord

MVH Njord

Hej.

Efter at have fulgt nogle tråde her er det mit indtryk at der ikke er nogen grund til at tro at Makitas batterier er af nogen særlig god kvalitet, så derfor kan man nok lige så godt købe et godt tilbud.

mvh


 varmetossen

Jeg har diverse Makita maskiner, alle 18v og til disse havde jeg tre batterier. Det ene er stået af. De to andre fungerer fint. De ene er mindst ti år og det andet mindst seks år. Det der er stået af blev ca seks år. Købt samtidigt med det ene fungerende. Jeg har brugt dem blandet.... Og tilfældigt, så kan ikke sige at nogen blev brugt mere eller mindre end andre. Dog har det gamle batteri jo klaret opgaverne alene i nogle år... Så det har naturligt arbejdet mest.

Jeg har overvejet om man kan erstatte cellerne i batteriet for at komme ud at køre igen, gerne billigt 😀

Mvh Njord

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis