Ventilator til bad, noget jeg mangler?

Skal montere en ventilator (udsug) i væggen i badeværelse. Planen ligenu er:

- Thermex Silent 200 (med hygrostatstyring)

- Gennemføringsrør

- Rist på yderside (ventilator har kontraspjæld)

Jeg har forestillet mig at lave hullet ved at bore et stort antal huller i omkredsen og derefter banke ud med mejsel. Tilpasse længde på gennemføringsrør og forberede monteringshuller. Elektriker trækker strøm ind udefra gennem samme hul i væg.

Er der noget jeg mangler? Skal der tætnes omkring røret i væggen, og i så fald med hvad, mineraluld eller skum så det ikke kommer til at rasle eller vibrere? 

Ellers noget?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå til en relevant værktøjs udlejer, og lej et 200mm beton-bor,evt. med borehammer der kan trække det, og så bor det i én omgang.
Så skal der fuges mindre efter, som du kan gøre med skum eller silikone.

 

på den her side står der murrør Ø 120. så jeg ville ikke bore et 200mm hul..

http://www.billigvvs.dk/Ventilation-Klima-Bad-ventilatorer-Thermex--Thermex-Silent-200-CZ-Standard-180x180mm-Oe118mm,-Hvid-309433.html

 

He he. Manualen siger røret skal være 120 mm og hullet 125 mm.
måske du mangler sådan en silicone "læbe" splæld så luften ikke kommer ude fra og ind. Den monteres i røret. Det er dog ikke lutter idyl, min lyder som en knallert en gang imellem, når der er overtryk i huset. Men der blev meget koldt da den ikke var der.

Jeg har lavet alle mine huller som du selv ville i første omgang. Et center hul først med et af de billige meget lange murerbor fra harald Nyborg og så igang med en masse små huller med et langt 6 mm. bor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg lejede en boremaskine med hulbor i silvan til små penge. Jeg hentede, borede og afleverede på under 1 time. det kostede 110kr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis