Fugt indvendigt i hjørner

Hej LDS

Jeg oplever et problem med fugt i husets indvendige hjørner, flere steder. Huset er fra 1900 og står på kampsten. Se vedhæftede billeder.

Hvad kan jeg gøre for at udbedre det?

Beklager billeder står på skrå 

 

Mvh Jesper

Indvendigt set 

Samme sted set udefra 

 


Jeg spørg kun for at blive klogere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har flere løsningsmuligheder:
1) udluft "manuelt" noget oftere
2) installer et centralt udluftnings anlæg, f.eks. "GenVex"
3) få lavet ventilations ventiler i alle dine vinduer
4) sætte en masse luft-tørre enheder op forskellige steder i hytten
5) få hytten efterisoleret noget bedre
6) kombination af flere af ovenstående ting.

årsagen er du har for stillestående luft, med for høj mætningsgrad af fugtighed, hvilket resulterer i udfældning af fugt på de køligste overflader, hvilket typisk er i hjørnerne/samlingerne af ydervæggene på bygningen.

 

Hvis dine fugt-skader "kun" er langs gulvet, KAN det godt være en del af det også, men så er du ude i om grunden er drænet ordentligt rundt om soklen, hvis du har kælder, om den er ventileret ordentligt, om dit hus ligger for enden af en bakke osv.

 

Du har en kuldebro i form af en kampstenssokkel og det er da ikke sådan lige at ændre. En super god måde at udbedre problemet på er at bygge nyt :-) men næppe den slags løsning du efterspørger.

Ja, det er helt sikkert en kuldebro og stillestående luft i hjørnet. Indvending isolering med Ytong Multipor kunne være en god løsning, men rummet bliver mindre og paneler, stikkontakter mm. skal flyttes. En meget lille blæser (fx en blæser til et PC kabinet) som kører konstant (om vinteren) kunne også løse problemet. Jeg har en blæser liggende i et skab imod et kuldebros-hjørne og det fungerer fint.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis