Trådløs afbryder

Hej alle,

Jeg mangler nogle idéer til hvordan jeg kan tænde/slukke min nye lampe.

I forbindelse med etablering af 1. sal har vi fået elektrikeren til at lave to lampeudtag i stuen. Der er konstant spænding i, da det ville koste for meget at få lavet afbrydere til dem.

Jeg tænkte at jeg bare ville sætte en lampeafbryder på ledningen som jeg ville tænde og slukke på, men lampen sidder for højt oppe.

Så tænkte jeg, at jeg ville have et trådløst lampeudtag med afbryder på væggen, men det bliver hurtigt 2000 kr per lampeudtag.

Har I nogle idéer? Findes der ikke en trådløs lampeafbryder som sættes på ledningen?

Hvad med en afbryder med snor i som man sætter lige inden pæren? 

 

Mvh Jesper

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jesperbha på 18-03-2015 14:42

Hej alle,

Jeg mangler nogle idéer til hvordan jeg kan tænde/slukke min nye lampe.

I forbindelse med etablering af 1. sal har vi fået elektrikeren til at lave to lampeudtag i stuen. Der er konstant spænding i, da det ville koste for meget at få lavet afbrydere til dem.

Jeg tænkte at jeg bare ville sætte en lampeafbryder på ledningen som jeg ville tænde og slukke på, men lampen sidder for højt oppe.

Så tænkte jeg, at jeg ville have et trådløst lampeudtag med afbryder på væggen, men det bliver hurtigt 2000 kr per lampeudtag.

Har I nogle idéer? Findes der ikke en trådløs lampeafbryder som sættes på ledningen?

Hvad med en afbryder med snor i som man sætter lige inden pæren? 

 

Mvh Jesper

 

Hmm det lyder lidt suspekt at lave et lampeudtag der ikke kan afbrydes 

Normalt sidder lampeudtag jo oppe på væggen tæt ved loftet (eller midt i loftet) men hvis der ikke er en afbryder så bliver det jo vanskeligt at lave det. 

Der findes fjernbetjemte stikkontakter, som denne. Men mig bekendt findes der ikke noget til ledningen.

Ellers skal du jo til at lege med ihc wireless som denne, og denne, men så er vi oppe i en pris, hvor du ligeså godt kan invitere elektrikeren hjem og få lavet en afbryder.   

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har måske ikke så lang erfaring som elektriker / installatør, men i de 49 år  jeg har arbejdet med strøm, har jeg da set en del. Men jeg har aldrig set et lampested, der ikke kunne tændes på en eller anden måde. Og det er da helt sikkert heller ikke lovligt, undtagen hvis det er samledåser. Og så må du ikke tilslutte lamper til dem.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I broderlandet Sverige har de masser af afbrydere med ledning til fatningen.
Bruger dem selv her

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Det har vi sandelig også, men manden skriver at lampen sidder for langt oppe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@Ev elmand: Hvorfor skulle det ikke være lovligt at monterer et lampested med fast spænding på uden mulighed for afbrydelse?

og som pinkhenrik henviser til så skal du da bare ha' et wireless lampeudtag og en afbryder - du behøver ikke at have 2 wireless lampeudtage hvis ellers de skal tænde/afbrydes sammen.

når det er sagt jesperbha, så forstår jeg godt nok ikke at du ringer efter en elektriker til at lave instal. på din første sal og så sparre en afbryder væk?? - det er da noget af en halv løsning??

//Kuchen

 

Annonce

Det kommer vel an på trådens længde


 Med venlig hilsen

 Anker

 

Jeg forstår det sådan at trådstarter har fået lavet et par lampesteder i stueetagen - i forbindelse med etablering af 1. sal.

Og så lyder løsningen med  trådløse afbrydere rigtig - selvom det er dyrt.

Så vidt jeg lige kan se koster 1 sæt trådløs afbryder og lampeudtag ca. kr. 1000,- tilsammen.

http://www.wattoo.dk/lk-ihc-wireles...95#186=277

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.

Vi overtog denne interessante og bestemt virkomme installation i huset. Men det er ikke ligefrem skjult installation

mvh


 varmetossen

Ja man skal HORE meget før ørerne falder af


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja Klaus, den er jo lige efter bogen 

Nu skal du bare finde ud af hva'for en bog 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også